Üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinde işitme implantı kullanmanın zihinsel ve dil gelişimine etkisi

dc.contributor.advisorGöz, İlyas
dc.contributor.authorSayar, Gül
dc.date.accessioned2024-07-12T22:19:33Z
dc.date.available2024-07-12T22:19:33Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012-12en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Gelişim Psikolojisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, kaynaştırma programında üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden koklear implantlı öğrencilerin zihinsel gelişimleri ile implantlı oldukları süre arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca okul başarısı ve implantlı süre arasında ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaçla kaynaştırma programındaki koklear implantlı öğrencilere WISC-R Sözel Alt Testleri ve Peabody Resim Kelime Testi uygulanmıştır. Çocukların implantlı oldukları süre ve WISC-R Sözel IQ puanları arasındaki ilişki incelenmiş ve iki faktör arasında anlamlı bir korelasyon bulunmamıştır. Ancak beş, altı ve yedi yıldır implantlı olan çocukların Peabody Resim Kelime Testi puanları arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir. Okul başarısı ile WISC-R Sözel IQ puanları arasındaki ilişki incelendiğinde, iki faktör arasında anlamlı bir korelasyon olduğu bulunmuştur. Elde edilen bulgular literatürdeki ilgili bulgular açısından tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the relation between cognitive development of children with cochlear implant who in third and fourth class in mainstream education and their implantation duration were investigated. Relation between school performance and length with implant was also investigated. For this purpose WISC-R linguistic sub tests and Peabody Picture and Vocabulary test applied to children with implantation in mainstream education. Length with implant and WISC-R linguistic IQ scores were analyzed and it was found out no correlation between these factors. But significant difference between Peabody Picture and Vocabulary test scores of children have been using implant for five, six and seven years was found. The analysis of the relation between school achievement and WISC-R linguistic IQ scores revealed a significant difference. These findings were discussed related findings in the literature.en_US
dc.identifier.citationSayar, G. (2012). Üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinde işitme implantı kullanmanın zihinsel ve dil gelişimine etkisi / Cognitive and language development in third fourth grade students with auditory implant (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10664
dc.institutionauthorSayar, Gülen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0691en_US
dc.subjectKoklear implanten_US
dc.subjectZihinsel gelişimen_US
dc.subjectDil gelişimien_US
dc.subjectImplantlı süreen_US
dc.subjectİşitme kaybıen_US
dc.subjectCochlear implanten_US
dc.subjectCognitive developmenten_US
dc.subjectLanguage developmenten_US
dc.subjectTime with implanten_US
dc.subjectHearing lossen_US
dc.titleÜçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinde işitme implantı kullanmanın zihinsel ve dil gelişimine etkisien_US
dc.title.alternativeCognitive and language development in third fourth grade students with auditory implanten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Gül_Sayar_101104104.pdf
Boyut:
747.85 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text