Is technological society necessarily good?
dc.contributor.author | Şimşir, Dilan | |
dc.contributor.editor | Tokcan, İnci Melike | |
dc.contributor.editor | Gümüşkaya, Burcu | |
dc.contributor.editor | Şimşir, Dilan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:27:24Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:27:24Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.department | Maltepe Üniversitesi, Rektörlük | en_US |
dc.description.abstract | It goes without saying that technology has already entered into every aspect of our lives, making life easier and providing a supposedly high standard of living. This has also brought together different forms of transformation in human societies, education being no exception in this. However, Richard Shaull in his loreword to paulo Freire's seminal work "pedagogy of the oppressed" states that the so-called advanced technological society is "subtly programming us into conformity to the logic of its system. To the degree that this happens, we are also becoming submerged in a new "culture of silence"... | en_US |
dc.description.abstract | Teknolojinin hayatımızın her alanına girmiş olması artık tartışma götürmeyen bir gerçektir. Teknoloji bir taraftan hayatımızı kolaylaştırırken, diğer taraftan 'sözde yüksek' yaşam standartları sunar. Bu aynı zamanda insan topluluklarında hemen her alanda farklı dönüşümlere yol açmıştır. Eğitim de, bu alanlardan bir tanesidir. Ancak Richard Shaull, Paulo Freire'in ünlü eseri 'Ezilenlerin Pedagojisi' adi kitabına yazdığı önsözde 'ileri teknoloji toplumu' diye adlandırılan toplumların aslında insanları sistemin mantığına uymak için 'kurnazca' programlamakta olduğunu ifade etmiştir. Bu gerçekIeştikçe, aslında yeni bir sessizlik kültürüne batırılıyoruz... | en_US |
dc.identifier.citation | Şimşir, D. (2017). Is technological society necessarily good? . Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (80-80 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 80 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-975-6760-96-3 | |
dc.identifier.startpage | 80 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/6002 | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY07046 | |
dc.subject | Technological society | en_US |
dc.subject | Technology | en_US |
dc.subject | Teknolojik toplum | en_US |
dc.subject | Teknoloji | en_US |
dc.title | Is technological society necessarily good? | en_US |
dc.title.alternative | Teknolojik toplum iyi toplum anlamına gelir mi? | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |