Communicative power of emoji faces and their use in different countries

dc.contributor.authorDemirci, Burak
dc.contributor.editorGörkem, Şenay Yavuz
dc.contributor.editorKireçci, Ayşe Nil
dc.contributor.editorTosuner, Aslı
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:43Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:43Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractSocial media is one of the most preferred ways of communicating with others. Today, in daily conversations, and even in commercial works. it has been widely seen that people use emoji faces in order to express themselves. From this point of view, emoji faces have a similar function with nonverbal communication codes, when words are not sufficient to explain feelings, people try to express themselves with their body: using gestures and facial expression, which constitutes 65% of human communication. These are important to make a conversation effectave and interesting. Emoji taces also give us a chance to explain the things we cannot explain by using keyboards. Emoji faces help us communicate our emotions and tone of what we say which is otherwise difficult to convey in written words...en_US
dc.description.abstractSosyal medya, diğerleriyle iletişim kurmanın en çok tercih edilen yollarından biridir. Bugün, gündelik konuşmalarda ve hatta ticari çalışmalarda, bireylerin kendilerini ifade etmek üzere sıklıkla emoji ifadelerini kullandıkları görülmektedir. Bu açıdan bakıldığında, emoji ifadeleri dilsel olmayan iletişim kodlarıyla benzer bir işleve sahiptirler. Kelimeler duyguları ifade etmekte yetersiz kaldığında, bireyler kendilerini insan iletişiminin % 65'ini meydana getiren bedenleriyle: vücut hareketleri ve mimikleriyle ifade etmeye çalışmaktadırlar. Bunlar, bir konuşmayı etkili ve ilgi çekici hale getirmek için önemlidir. Emoji ifadeleri. bize klavye kullanarak açıklamamızın mümkün olmadığı şeyleri açıklama oIanağı vermektedirler...en_US
dc.identifier.citationDemirci, B. (2017). Communicative power of emoji faces and their use in different countries. Görkem, Ş. Y., Kireçci, A. N. ve Tosuner, A. (ed.). 2017 Faculty of Communication International Student Congress içinde (53-54 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.identifier.isbn978-975- 6750-88- 8
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6046
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 Faculty of Communication International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06957
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectEmoji facesen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectEmojien_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.titleCommunicative power of emoji faces and their use in different countriesen_US
dc.title.alternativeEmoji ifadelerinin iletişim gücü ve farklı ülkelerdeki kullanımlarıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar