The philosophy of technology and engineering
Küçük Resim Yok
Tarih
2018
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Durmuş Günay
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
In this study, first, we will address the meaning of engineering, engineer and technology. The purpose here is to clarify these concepts and show the relationships between them. Technology has always been a difficult concept to understand and express exactly what it is. To understand easily what technology is, in this study, we take advantage of the philosophy of Aristotle, we will try to put forward a new explanation style. In other words, we will try to present a technology philosophy based on Aristotle’s philosophy and also its relation with the engineering science. Secondly, we will look at the history of engineering in the contexts of the technological development. Lastly, we will also address the new trends and approaches in the engineering education in the world at the beginning of the 21st century and today. Since engineering education is also being transformed in accordance with the possibilities brought about by technology in the education field and the needs and demands of society.
Bu çalışmada, öncelikle; mühendislik, mühendis ve teknolojinin anlamı dile getirilecektir. Amacımız bu kavramların anlamlarını açıklığa kavuşturmak ve aralarındaki ilişkileri göstermektir. Teknolojinin ne olduğunun anlatılması ve anlaşılması daima zor olmuştıur. Teknolojinin ne olduğunu kolayca anlaşılır kılmak için, Aristoteles felsefesindeki cevher kavramını gözönüne alarak, yeni bir açıklama tarzı ortaya koyacağız. Bir başka ifade ile Aristoteles felsefesine dayalı olarak ve mühendislik ve malzeme ilişkisini de gözönüne alarak, teknoloji felsefesini sunmaya çalışacağız. İkinci olarak, teknolojinin gelişimi bağlamında, kısaca, mühendislik tarihine de bakacağız. Son olarak, 21. yüzyılın başında ve günümüzde, Dünyada mühendislik eğitimindeki yaklaşımlara ve yeni eğilimlere değineceğiz. Çünkü, mühendislik eğitimi; toplumun ihtiyaçları ve istekleri ile teknolojinin eğitim alanında getirdiği imkanlara göre dönüşmektedir.
Bu çalışmada, öncelikle; mühendislik, mühendis ve teknolojinin anlamı dile getirilecektir. Amacımız bu kavramların anlamlarını açıklığa kavuşturmak ve aralarındaki ilişkileri göstermektir. Teknolojinin ne olduğunun anlatılması ve anlaşılması daima zor olmuştıur. Teknolojinin ne olduğunu kolayca anlaşılır kılmak için, Aristoteles felsefesindeki cevher kavramını gözönüne alarak, yeni bir açıklama tarzı ortaya koyacağız. Bir başka ifade ile Aristoteles felsefesine dayalı olarak ve mühendislik ve malzeme ilişkisini de gözönüne alarak, teknoloji felsefesini sunmaya çalışacağız. İkinci olarak, teknolojinin gelişimi bağlamında, kısaca, mühendislik tarihine de bakacağız. Son olarak, 21. yüzyılın başında ve günümüzde, Dünyada mühendislik eğitimindeki yaklaşımlara ve yeni eğilimlere değineceğiz. Çünkü, mühendislik eğitimi; toplumun ihtiyaçları ve istekleri ile teknolojinin eğitim alanında getirdiği imkanlara göre dönüşmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Philosophy of Technology, Technology, Engineering, Engineering Education, Teknoloji Felsefesi, Teknoloji, Mühendislik, Mühendislik Eğitimi
Kaynak
Üniversite Araştırmaları Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
1
Künye
Günay, D. (2018). The philosophy of technology and engineering / Teknoloji ve mühendislik felsefesi. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 1(1), s. 7-13.