How was digital media changed the ways of communication ?

No Thumbnail Available

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Maltepe Üniversitesi

Access Rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

By the late 1990s, communication via digital media has become a more embedded part of social practice and crucial for the presentation of news. entertainmenl and public opinion. Along with digital media. the participation of the audience in the presentation of news has emerged. The media industry has created new methods that recognize public's creativity and expressionism through participation. New media technologies have changed the ways that the audience used to communicate with the news industry, As a result, the 'expert' readings of media texts are now replaced with the everyday opinions of the audience - especially in lnternet neırs websites. This paper examines the ways that media content has changed with theemergence of new technologies - and more specifically the lnternet. lnternet networks provide a variety of ways, which encourage the spectators to innovatively involve themselves by sharing observing. and commenting about everything they read on different websites Thank to the digital media. the different publics have now the opportunity to share their own material and also lake part in the design of websites. the production of the material and the distribution of the articles or the content of each website. We are living in the era of participatory audiences; we produce and share our knowledge and our opinion on critical subjects by playing the role of journalists'. Studies have shown that the opinion of the audience is shaped by the participation of the audience in the digital media. This participation might take place in lnternet websites like social media platforms or personal blogs and communication is enhanced by the technological growth. What is more, communication through the digital media is achieved through the reviews and the comments of the audience for particular products or services. This paper wants to reveal how the once professional media content is nowadays replaced by content that non-professional individuals create and consider themselves as journalists or bloggers.
1990'ların sonlarından itibaren, dijital medya üzerinden kurulan iletişim sosyal pratiklerin daha yerleşik bir parçasını oluşturmuş ve haber, eğlence ve kamuoyunun sunumu daha önemli gelmiştir. Dijital medya ile birlikte izleyiciler haberlerin içeriğine katılmaya başlamıştır. Medya sektörü, katılım yoluyla izleyicinin yaratıcılığı ve dışavurumculuğunu destekleyen farklı yöntemler geliştirmiştir. Yeni medya teknolojileri izleyicilerin haber endüstrisi ile kurdukları iletişimi de değiştirmiştir. Bunun sonucunda, -özellikle internet web sitelerinde- medya metinlerinin uzman okumaları, günlük izleyicinin yorumlarıyla yer değiştirmiştir. Bu bildiri, başta internet olmak üzere medya içeriklerinin gelişen iletişim teknolojileri ile nasıl değiştiğini incelemektedir. İnternet ağları, katılımcıların yaratıcı bir şekilde internet sitelerinde okudukları şeyleri paylaşarak, gözlemleyerek ve yorum yaparak dahil olmaları konusunda cesaretlendiren pek çok yol sağlamıştır. Dijital medya sayesinde farklı kitleler kendi malzemelerini paylaşma fırsatı bulmanın yanı sıra web sitelerinin tasarım sürecinde yer almak, malzemelerin üretimi, içeriğinin yayılması ve web sitelerinin içeriğinin yayılması gibi konularda imkanı bulmuşlardır. Katılımcı izleyicilerin dönemini yaşıyoruz; üretiyor kendi bilgimizi üretiyor ve paylaşıyoruz, ve gazeteci rolünü oynayarak kendi fikirlerimizi açıklıyoruz. Araştırmalar izleyicilerin fikrinin dijital medyaya katılan izleyicilerle şekillendiğini göstermektedir. Bu katılım sosyal medya siteleri, kişisel bloglar gibi internet siteleri üzerinden olabilmekteyken, iletişim, gelişen teknoloji ile birlikte artmaktadır. Daha da önemlisi, dijital medya üzerinden kurulan iletişimin. izleyicilerin değerlendirme ve yorumlarıyla elde edilmesidir. Bu bildiri, profesyoneller tarafından hazırlanan medya içeriğinin günümüzde nasıl profesyonel olmayan ve kendilerini gazeteci ya da "bIogger" olarak tanımlayan kişilerin yarattıkları içeriklerle yer değiştirdiğini açığa çıkarmak istemektedir.

Description

Keywords

Journal or Series

International Faculty of Communication Student Congress 2016

WoS Q Value

Scopus Q Value

Volume

Issue

Citation

Yıldızhan, Y. (2016). How was digital media changed the ways of communication ? / Dijital medya iletişim biçimlerini nasıl değiştirdi ?. International Faculty of Communication Student Congress 2016, Maltepe Üniversitesi. s. 56-57.