Potansiyelin farına varmak: "bir merak, bin düşünce"
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bir ya da birden fazla alanda yüksek düzeyde performans sergileyerek yaşıtlarına göre anlamlı derecede farklılık gösteren bireyler özel yetenekli birey olarak tanımlanmaktadır. Bu bağlamda potansiyeli yüksek olan öğrencileri fark etmek, potansiyeline uygun olarak desteklemek ve yüksek potansiyelin getirilerini anlamak öncelikli çabamız olmalıdır. Bu çalışmanın konusu bilişim alanına yüksek düzeyde ilgi ve merakı olan öğrencimizin merak ve motivasyonunu canlı tutmak, sistemli ve düzenli şekilde hazırlanmış bir eğitim planlanması ve yürütülmesi, öğrenciye uygun ortam ve olanakların hazırlanarak süreç boyunca sunulmasıdır. Çalışmanın amacı, öğrencinin akranlarından farklı olan bilişsel düzey ve yeteneklerini, ilgi ve yetenekleri bağlamında desteklemek; potansiyelini mümkün olduğunca en üst düzeye çıkarmaya çalışmaktır. Bu ana amaç bağlamında öğrenmeye ilgisini canlı tutmak, kavramları ve fikirleri daha karmaşık düzeyde öğrenmek, zorlayıcı ortamlarda mücadele etmek, ilgilendiği konuya yönelik derinlemesine öğrenme sağlamak, yaratıcılığın gelişimi için fırsat sunmak, otonom öğrenen haline getirebilmek gibi alt amaçlar hedeflenmiştir...