Potansiyelin farına varmak: "bir merak, bin düşünce"

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bir ya da birden fazla alanda yüksek düzeyde performans sergileyerek yaşıtlarına göre anlamlı derecede farklılık gösteren bireyler özel yetenekli birey olarak tanımlanmaktadır. Bu bağlamda potansiyeli yüksek olan öğrencileri fark etmek, potansiyeline uygun olarak desteklemek ve yüksek potansiyelin getirilerini anlamak öncelikli çabamız olmalıdır. Bu çalışmanın konusu bilişim alanına yüksek düzeyde ilgi ve merakı olan öğrencimizin merak ve motivasyonunu canlı tutmak, sistemli ve düzenli şekilde hazırlanmış bir eğitim planlanması ve yürütülmesi, öğrenciye uygun ortam ve olanakların hazırlanarak süreç boyunca sunulmasıdır. Çalışmanın amacı, öğrencinin akranlarından farklı olan bilişsel düzey ve yeteneklerini, ilgi ve yetenekleri bağlamında desteklemek; potansiyelini mümkün olduğunca en üst düzeye çıkarmaya çalışmaktır. Bu ana amaç bağlamında öğrenmeye ilgisini canlı tutmak, kavramları ve fikirleri daha karmaşık düzeyde öğrenmek, zorlayıcı ortamlarda mücadele etmek, ilgilendiği konuya yönelik derinlemesine öğrenme sağlamak, yaratıcılığın gelişimi için fırsat sunmak, otonom öğrenen haline getirebilmek gibi alt amaçlar hedeflenmiştir...

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Özel yetenek, Yüksek potansiyel, Düşünme becerileri, Yaratıcılık

Kaynak

Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Nuhoğlu, H., İnce, A. ve Dede, A. A. (2022). Potansiyelin farına varmak: "bir merak, bin düşünce". Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (24-24 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.