Potansiyelin farına varmak: "bir merak, bin düşünce"

dc.contributor.authorNuhoğlu, Hasret
dc.contributor.authorİnce, Aybüke
dc.contributor.authorDede, Ayşe Altınay
dc.date.accessioned2024-07-12T21:36:26Z
dc.date.available2024-07-12T21:36:26Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractBir ya da birden fazla alanda yüksek düzeyde performans sergileyerek yaşıtlarına göre anlamlı derecede farklılık gösteren bireyler özel yetenekli birey olarak tanımlanmaktadır. Bu bağlamda potansiyeli yüksek olan öğrencileri fark etmek, potansiyeline uygun olarak desteklemek ve yüksek potansiyelin getirilerini anlamak öncelikli çabamız olmalıdır. Bu çalışmanın konusu bilişim alanına yüksek düzeyde ilgi ve merakı olan öğrencimizin merak ve motivasyonunu canlı tutmak, sistemli ve düzenli şekilde hazırlanmış bir eğitim planlanması ve yürütülmesi, öğrenciye uygun ortam ve olanakların hazırlanarak süreç boyunca sunulmasıdır. Çalışmanın amacı, öğrencinin akranlarından farklı olan bilişsel düzey ve yeteneklerini, ilgi ve yetenekleri bağlamında desteklemek; potansiyelini mümkün olduğunca en üst düzeye çıkarmaya çalışmaktır. Bu ana amaç bağlamında öğrenmeye ilgisini canlı tutmak, kavramları ve fikirleri daha karmaşık düzeyde öğrenmek, zorlayıcı ortamlarda mücadele etmek, ilgilendiği konuya yönelik derinlemesine öğrenme sağlamak, yaratıcılığın gelişimi için fırsat sunmak, otonom öğrenen haline getirebilmek gibi alt amaçlar hedeflenmiştir...en_US
dc.identifier.citationNuhoğlu, H., İnce, A. ve Dede, A. A. (2022). Potansiyelin farına varmak: "bir merak, bin düşünce". Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (24-24 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-51-2
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6598
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofOkuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY09160
dc.subjectÖzel yeteneken_US
dc.subjectYüksek potansiyelen_US
dc.subjectDüşünme becerilerien_US
dc.subjectYaratıcılıken_US
dc.titlePotansiyelin farına varmak: "bir merak, bin düşünce"en_US
dc.typeOther
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Hasret Nuhoğlu ve diğerler, Potansiyelin farkına varmak: “Bir merak, Bin düşünce”.pdf
Boyut:
1.26 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text