Eğitim hakkı ve fırsat eşitliği bağlamında okul sosyal hizmeti uygulamasının gerekliliği

dc.authorid0000-0003-2274-3035
dc.authorid0000-0002-9356-060X
dc.contributor.authorDikmen, Ali
dc.contributor.authorGenç Arslan, Burcu
dc.date.accessioned2025-01-14T11:48:19Z
dc.date.available2025-01-14T11:48:19Z
dc.date.issued2024
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü
dc.description.abstractAmaç ve Kapsam: Dünyada okul sosyal hizmeti uygulaması ailevi ve sosyal faktörlerin etkisiyk yaklaşık yüz yıl öncesinde uygulanmaya başlanmıştır. Türkiye’de proje ve pilot çalışmaları yapılmı; olsa da, henüz resmi olarak uygulamaya geçirilmemiştir. Bu uygulamanın en temelinde eğitim sistem içerisindeki her öğrencinin özel şartlarına ve ihtiyaçlarına göre değerlendirilmesi, mevcui koşullarının belirleyicilerinin de göz önünde bulundurulması ve hem öğrenci hem de aile adine olumlu sonuçlar elde etmek hedeflenmektedir. Kuramsal ve Kavramsal Çerçeve: Eğitim konusu, eğitim bilimleri alanında ele alınacak bir konu gibi gözükse de öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen sosyal sorunlar, sosyal adaletsizlik ve fırsat eşitsizliklerine hem neden hem de sonuç olabileceği için sosyal hizmetin uygulama alanına girmektedir. Anayasa ile güvence altına alınmış olan eğitim hakkı, çeşitli sosyal adaletsizliklerin ve toplumsal risklerin olumsuz sonuçları nedeniyle her öğrenci için uygulanabilir düzeyde olamamaktadır. Sosyal hizmet uzmanları, çocukların eğitim hakkını güvenceye almak ve tehditleri ortadan kaldırmak için eğitimin elde edilebilir, ulaşılabilir, kabul edilebilir ve uyarlanabilir olmasında önemli görevler üstlenmelidir. Sonuç: Türkiye’de okul sosyal hizmeti uygulaması üzerine pilot çalışmalar ve projeler yapılmış olup, somut çıktılar elde edilmiştir. Ancak yaygın ve kalıcı bir uygulamaya dönüşmemesi, okullarda sosyal hizmet uzmanlarının istihdam edilmemesine ve sosyal hizmetin temel işlevlerinden olan koruyucu-önleyici çalışmaların okul ortamlarında yürütülememesine neden olmaktadır. Sosyal hizmet mesleğinin uygulama alanlarından biri olan okul sosyal hizmetinin amaçları, uygulamaları ve sağladığı faydalar hakkında makro boyutlu politikaların geliştirilmesi, okul sosyal hizmetinin yasal zemininin oluşturulmasına katkı sağlayacaktır. Uygulamanın, öncelikle sosyoekonomik düzeyi görece düşük olan, toplumsal risk ve belirsizliklerin yoğun olduğu ve fırsat eşitsizliklerinin derin biçimde deneyimlendiği bölgelerde başlatılması gerektiği düşünülmektedir.
dc.identifier.citationDikmen, A. ve Genç Arslan, B. (2024). Eğitim hakkı ve fırsat eşitliği bağlamında okul sosyal hizmeti uygulamasının gerekliliği, 26.Ulusal sosyal hizmet sempozyumu 2024 "Yeni toplumsal riskler ve belirsizlikler çağında sosyal hizmet" bildiri özetleri / 26.Natıonal social work symposium 2024 "Social work in the age of the new social crisis and uncertainties" abstract book, Ceylan, G. ve Kafes, H. (ed.), T.C. Maltepe Üniversitesi, s.150-151.
dc.identifier.endpage151
dc.identifier.isbn978-605-2124-71-0
dc.identifier.startpage150
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/13256
dc.language.isotr
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartof26.Ulusal sosyal hizmet sempozyumu 2024 "Yeni toplumsal riskler ve belirsizlikler çağında sosyal hizmet" bildiri özetleri
dc.relation.publicationcategoryKitap - Ulusal
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectOkul Sosyal Hizmeti
dc.subjectEğitim Hakkı
dc.subjectFırsat Eşitliği
dc.titleEğitim hakkı ve fırsat eşitliği bağlamında okul sosyal hizmeti uygulamasının gerekliliği
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Ali Dikmen_Burcu Genç Arslan.pdf
Boyut:
1.29 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: