İşitme engelli bireylerin işiten çocuklarının (coda) çocukluk deneyimleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Gelişim, genlerin ve çevresel faktörlerin etkileşiminin bir ürünüdür. Bebekler dünyayı tanımaya daha annelerinin karnındayken başlarlar. Doğumdan itibaren çocukların ilk deneyimleri gelecekteki fiziksel, bilişsel, duygusal, sosyal gelişimlerini derinden etkiler. Tüm bu gelişim alanlarını büyük ölçüde etkileyen en önemli faktörlerden biri de aile faktörüdür. Ailenin sosyoekonomik durumu, aile fertlerinin eğitim seviyesi, ebeveynlerin çocuğa karşı tutumu, anne babanın birlikte yaşıyor ya da boşanmış olması, ebeveynlerin sağlıklı veya sağlığını kaybetmiş olmaları gibi birçok etken çocuğun gelişimini ve ilişkilerini etkileyebilecek aile özelliklerini oluşturur. Ailesel özelliklerin çocukların gelişimi üzerindeki etkileri birçok araştırmaya konu olmuştur. Ne var ki, ilgili alanyazın incelendiğindeebeveynlerden birinin ya da her ikisinin engelli olması durumunun çocukların gelişimi üzerindeki etkilerini inceleyen çok az sayıda araştırmaya rastlanmıştır. Bu nedenle, mevcut araştırmanın amacı engel türlerinden birine sahip olan, işitmeyen ebeveynlerin işiten çocuklarının (CODA) çocukluk deneyimlerini incelemektir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Sağır ebeveyn, İşitme engelli anne baba, Çocukluk deneyimleri, CODA
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ulucan Volkan, G., Akmandor, B., Tüfekci Akcan, A. (2019). İşitme engelli bireylerin işiten çocuklarının (coda) çocukluk deneyimleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.