İşitme engelli bireylerin işiten çocuklarının (coda) çocukluk deneyimleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Gelişim, genlerin ve çevresel faktörlerin etkileşiminin bir ürünüdür. Bebekler dünyayı tanımaya daha annelerinin karnındayken başlarlar. Doğumdan itibaren çocukların ilk deneyimleri gelecekteki fiziksel, bilişsel, duygusal, sosyal gelişimlerini derinden etkiler. Tüm bu gelişim alanlarını büyük ölçüde etkileyen en önemli faktörlerden biri de aile faktörüdür. Ailenin sosyoekonomik durumu, aile fertlerinin eğitim seviyesi, ebeveynlerin çocuğa karşı tutumu, anne babanın birlikte yaşıyor ya da boşanmış olması, ebeveynlerin sağlıklı veya sağlığını kaybetmiş olmaları gibi birçok etken çocuğun gelişimini ve ilişkilerini etkileyebilecek aile özelliklerini oluşturur. Ailesel özelliklerin çocukların gelişimi üzerindeki etkileri birçok araştırmaya konu olmuştur. Ne var ki, ilgili alanyazın incelendiğindeebeveynlerden birinin ya da her ikisinin engelli olması durumunun çocukların gelişimi üzerindeki etkilerini inceleyen çok az sayıda araştırmaya rastlanmıştır. Bu nedenle, mevcut araştırmanın amacı engel türlerinden birine sahip olan, işitmeyen ebeveynlerin işiten çocuklarının (CODA) çocukluk deneyimlerini incelemektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sağır ebeveyn, İşitme engelli anne baba, Çocukluk deneyimleri, CODA

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ulucan Volkan, G., Akmandor, B., Tüfekci Akcan, A. (2019). İşitme engelli bireylerin işiten çocuklarının (coda) çocukluk deneyimleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.