Erken çocukluk döneminde empati becerilerine ilişkin Türkiye’de yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: 21. yüzyılda, küreselleşmenin etkisiyle bireylerin karşılaştığı problemlerin temel nedenlerinden birisinin empati becerisini kullanma konusundaki yetersizlikler olduğu söylenebilir. Bu yetersizlikler çocukların gelecek yaşamlarında bağımsız, kendini yönetebilen, sağlıklı ve dengeli bir kişilik geliştirmelerini olumsuz yönde etkilemektedir. Dökmen (2002) empatiyi bir insanın, kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, bunu da karşısındaki kişiye hissettirmesi yeteneği olarak tanımlamıştır. Bireyin sosyal ve duygusal gelişimi açısından önemli bir role sahip olan empati becerisi, bireylerin olaylara diğer insanların bakış açısı ile bakabilmesine yardımcı olur. Bireyin yaşamının temelini oluşturduğu erken çocukluk dönemi, çocuğun sosyal ve duygusal gelişimi açısından kritik yıllardır. Bu nedenle erken çocukluk döneminde empati becerilerinin kazanılması önem taşımaktadır. Bu araştırma, erken çocukluk döneminde empati becerilerine ilişkin Türkiye’de yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi amacıyla yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Empati, Empati becerisi, Empatik eğilim, Erken çocukluk dönemi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bahran, G. ve Kandır, A. (2019). Erken çocukluk döneminde empati becerilerine ilişkin Türkiye’de yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.