Erken çocukluk döneminde empati becerilerine ilişkin Türkiye’de yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi
No Thumbnail Available
Date
2019
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Maltepe Üniversitesi
Access Rights
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Amaç: 21. yüzyılda, küreselleşmenin etkisiyle bireylerin karşılaştığı problemlerin temel nedenlerinden birisinin empati becerisini kullanma konusundaki yetersizlikler olduğu söylenebilir. Bu yetersizlikler çocukların gelecek yaşamlarında bağımsız, kendini yönetebilen, sağlıklı ve dengeli bir kişilik geliştirmelerini olumsuz yönde etkilemektedir. Dökmen (2002) empatiyi bir insanın, kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlaması, bunu da karşısındaki kişiye hissettirmesi yeteneği olarak tanımlamıştır. Bireyin sosyal ve duygusal gelişimi açısından önemli bir role sahip olan empati becerisi, bireylerin olaylara diğer insanların bakış açısı ile bakabilmesine yardımcı olur. Bireyin yaşamının temelini oluşturduğu erken çocukluk dönemi, çocuğun sosyal ve duygusal gelişimi açısından kritik yıllardır. Bu nedenle erken çocukluk döneminde empati becerilerinin kazanılması önem taşımaktadır. Bu araştırma, erken çocukluk döneminde empati becerilerine ilişkin Türkiye’de yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Description
Keywords
Empati, Empati becerisi, Empatik eğilim, Erken çocukluk dönemi
Journal or Series
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
Issue
Citation
Bahran, G. ve Kandır, A. (2019). Erken çocukluk döneminde empati becerilerine ilişkin Türkiye’de yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.