TRT çocuk dergisinin farklılıklar ve toplumsal cinsiyet rolleri boyutunda incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışma, TRT kurumu tarafından yayımlanan TRT Çocuk Dergisi’ndeki seçili materyallerin farklılıklar ve toplumsal cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010 yılında yayınlanmaya başlayan TRT Çocuk Dergisi’nin 2019’a kadar yayınlanmış olan 100 adet sayısı oluşturmaktadır. Çalışma modeli, nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Toplumsal Cinsiyet Kontrol Listesi” ve “Farklılıklar Kontrol Listesi” kullanılmıştır. TRT Çocuk Dergisi’nin kapak sayfası, hikâye sayfaları, karikatür ve meslek tanıtımı sayfaları için ayrı ayrı analiz edilmiştir. Dergilerin veri analizi içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Araştırma bulgularında toplumsal cinsiyet rollerinde kadın ve erkek olarak belirgin farkların ve cinsiyete yönelik ayrıştırmaların olacağı yönünde olup bu ayrıştırmanın farklılıklar boyutunda da olacağı öngörülmektedir. Bu çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında TRT Çocuk Dergisi’nin içeriğine yönelik öneriler geliştirilecektir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çocuk dergiciliği, TRT Çocuk Dergisi, Toplumsal cinsiyet rolleri, Farklılıklar, Kapsayıcılık, Ayrıştırma
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Şahin, B., Koca, B., Pir, E., Dülgar, D. E., Kılıç, H. (2019). Okul öncesi dönemde öğretmenlerin şiddete ilişkin görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.