Okuma yazma kursuna katılan yetişkin kadınların eğitim öncesi ve sonrası davranışlarının karşılaştırılması

Küçük Resim Yok

Tarih

2006

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmada, yetişkin okuma-yazma kurslarına yeni başlayan kadınlarla kursa katılıp okur-yazar olmuş ikinci kademe kurslara devam eden kadınlar arasında kurs öncesi ve kurs sonrası hayata bakış, düşünce ve davranışlar arasında farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Bu farkı belirlemek amacıyla kendini değerlendirme ölçekleri ve kişisel bilgi anketleri kullanılmıştır. Her iki grup arasında, eğitime verdikleri değer bakımından farklılık bulunmuştur. İkinci kademe kursa devam eden kadınların eşlerinin eğitim düzeyi ve eğitim durumunun, birinci gruptan daha iyi, olduğu bulunmuştur. Kadınların eğitim sorununun, erkeklerin eğitilmesiyle aşılabileceği sonucuna varılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Eğitim sorunu, okur-yazarlık sorunu, Kadın Hakları

Kaynak

Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

1.Şub

Künye

Sabah, Ş. (2006). Okuma yazma kursuna katılan yetişkin kadınların eğitim öncesi ve sonrası davranışlarının karşılaştırılması. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. 1(1-2), s. 107-120.