Türkiye' de eğitim yönetimi ve denetimi alanında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının örgütsel adanmışlık açısından tematik ve metodolojik olarak incelenmesi

dc.authorid0000-0002-3321-617X
dc.contributor.advisorGümüş, Emine
dc.contributor.authorKoç, Bekir
dc.date.accessioned2024-07-12T22:14:07Z
dc.date.available2024-07-12T22:14:07Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı alanında 2000-2023 yılları arasında tamamlanan lisansüstü tez çalışmalarının örgütsel adanmışlık açısından tematik ve metodolojik olarak incelenmesidir. Bu bağlamda belirtilen alanlarda tamamlanan lisansüstü tezlerin program türleri, yılları, üniversiteleri, anahtar kelimeleri, çalışılan konular, kullanılan araştırma yöntemleri, örnekleme yöntemleri, örneklem grubu, geçerlik ve güvenirlik bilgileri, veri toplama araçları, verilerin analiz yöntemleri, örneklem büyüklükleri, verilerin analizinde kullanılan programlara ve tezlerin sonuçlarına yer verilmiştir. Çalışmada sistematik derleme yönteminden betimsel içerik analizinden faydalanılmıştır. Araştırmanın örneklemini YÖK Ulusal Tez Merkezinde bulunan 2000-2023 yılları aralığında Eğitim Yönetimi ve Denetimi alanında tamamlanan ve “örgütsel adanmışlık” “adanmışlık”, “adanma” “adanmışlığın” anahtar kelimelerini konu alan lisansüstü tezler oluşturmaktadır. Ulusal tez merkezinde yukarıdaki anahtar kelimelere göre yapılan tarama sonucunda belirtilen alanlarda toplam 49 teze ulaşılmıştır. 2 teze erişimin bulunmaması nedeniyle araştırmanın örneklemini 47 tez oluşturmuştur. Mevcut araştırmanın sonuçlarına göre; lisansüstü tamamlanan tez sayısının oldukça az olduğu, yapılan araştırmaların neredeyse tamamında nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinin kullanıldığı, genel olarak ölçek ve kişisel bilgi formlarından faydalanıldığı, olasılıklı örnekleme yöntemlerinin ağırlıkta olduğu, örneklem grubunun çok büyük bir bölümünü öğretmenlerin oluşturduğu, parametrik yöntemlerin ağırlıkta olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine thematically and methodologically the postgraduate thesis studies completed between 2000-2023 in the field of Educational Management and Supervision in terms of organizational commitment. In this context, the program types, years, universities, keywords, subjects studied, research methods used, sampling methods, sample group, validity and reliability information, data collection tools, data analysis methods, sample sizes, programs used in data analysis of the postgraduate theses completed in the specified fields. and the results of the theses are included. In the study, systematic review method and descriptive content analysis were used. The sample of the research was completed in the fields of Educational Administration and Supervision between 2000 and 2023 at the YOK National Thesis Center, and the keywords of "organizational commitment", "dedication", "dedication" and "dedication" were discussed. The field consists of postgraduate theses. As a result of the screening carried out in the national thesis center according to the keywords above, a total of 49 theses were reached in the specified fields. Due to lack of access to 2 theses, the sample of the research consisted of 47 theses. According to the results of the current research; It has been determined that the number of postgraduate theses completed is quite low, in almost all of the research conducted, the survey model, one of the quantitative research methods, is used, scales and personal information forms are generally used, probability sampling methods are predominant, a large part of the sample group consists of teachers, and parametric methods are predominant.en_US
dc.identifier.citationKoç, B. (2024). Türkiye' de eğitim yönetimi ve denetimi alanında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının örgütsel adanmışlık açısından tematik ve metodolojik olarak incelenmesi / Thematical and methodological examination of graduate thesis studies in the field of educational management and supervision in Turkey in terms of organizational commitment. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9968
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2725en_US
dc.subjectEğitim yönetimien_US
dc.subjectEğitim denetimien_US
dc.subjectÖrgüten_US
dc.subjectAdanmışlıken_US
dc.subjectEducational administrationen_US
dc.subjectEducational supervisionen_US
dc.subjectOrganizationen_US
dc.subjectCommitmenten_US
dc.titleTürkiye' de eğitim yönetimi ve denetimi alanında yapılmış lisansüstü tez çalışmalarının örgütsel adanmışlık açısından tematik ve metodolojik olarak incelenmesi
dc.title.alternativeThematical and methodological examination of graduate thesis studies in the field of educational management and supervision in Turkey in terms of organizational commitmenten_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Bekir_Koç_Türkiye'de_Eğitim_Yönetimi.pdf
Boyut:
1.97 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format