Globalization of brand and consumer perception

dc.contributor.authorTamimi, Aisha Al
dc.contributor.editorSalta, Zehra Handan
dc.contributor.editorKoca, Ayça Özkan
dc.contributor.editorGezer, Murat Fevzi
dc.contributor.otherCoşkun, Sema
dc.contributor.otherGülbay, Hasret Özdemir
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:52Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:52Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractThe purpose of this dissertation was to explore how brand identity strategy has an impact on the consumer perception. The obstacles was to find the differences that existed between the desired and the reflected image, because there was not enough evidence to prove perceptions. The author investigated the area of brand perception by consumers and how the process is planned and measured to be viewed in the future, before identifying the potential difference between the realistic brand identity strategy arched over the ideal brand image perception.en_US
dc.description.abstractBu tein amacı marka kimliği stratejisinin tüketici algısı üzerindeki etkisini keşfetmek olmuştur. Algıyı kanıtlayacak yeterli delil olmadığından, istenen ve yansıyan görüntünün arasındaki farkları bulmayı önleyen engeller vardı. Yazar, tüketiciler tarafından tasarım algısı alanının nasıl olduğunu, gelecekte sürecin nasıl planlanacağı ve ölçüleceğini, gerçekçi marka stratejisi ve ideal marka imaj algısı arasındaki potansiyel farklılıkları araştırdı.en_US
dc.identifier.citationTamimi, A.A. (2015). Globalization of brand and consumer perception. Salta, Z.H. (ed.). 2015 İstanbul International Student Congress: Faculty Of Fine Arts (66-67 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-73-4
dc.identifier.startpage66en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5782
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Student Congress: Faculty Of Fine Artsen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06912
dc.subjectBranden_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectStrategyen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectMarkaen_US
dc.subjectMüşterien_US
dc.subjectStratejien_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.titleGlobalization of brand and consumer perceptionen_US
dc.title.alternativeMarka ve müşteri algısında küreselleşmeen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar