Okul öncesi eğitim programındaki öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi eğitimde sınıflarda bulunan öğrenme merkezleri, çocukların farklı durumları yaşayarak yeni deneyimler elde etmelerine, birbirleriyle daha sıcak ve doğal ilişkiler kurmalarına, karşılaştıkları problemleri kendi yöntemleriyle çözmelerine, kendileri karar alıp uygulamalarına, sorumluluk almalarına ve birbirlerinden öğrenmelerine fırsat sağlar. Çocukların öğrenme merkezlerinde edindikleri her türlü deneyim çocukların öğrenmelerinde, akran iletişiminde, problem çözme ve özdenetim gibi süreçlerde kendilerini geliştirmelerine büyük ölçüde katkı sağlamaktadır. Bu kapsamda, okul öncesi eğitim programında sınıf içerisinde öğrenme merkezlerinin oluşturulması önerilmektedir. Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim programı, Öğrenme merkezleri, Öğretmen, Görüş
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
İpeklioğlu, M., Demirci, C. ve Çabuk, B. (2019). Okul öncesi eğitim programındaki öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.