Okul öncesi eğitim programındaki öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul öncesi eğitimde sınıflarda bulunan öğrenme merkezleri, çocukların farklı durumları yaşayarak yeni deneyimler elde etmelerine, birbirleriyle daha sıcak ve doğal ilişkiler kurmalarına, karşılaştıkları problemleri kendi yöntemleriyle çözmelerine, kendileri karar alıp uygulamalarına, sorumluluk almalarına ve birbirlerinden öğrenmelerine fırsat sağlar. Çocukların öğrenme merkezlerinde edindikleri her türlü deneyim çocukların öğrenmelerinde, akran iletişiminde, problem çözme ve özdenetim gibi süreçlerde kendilerini geliştirmelerine büyük ölçüde katkı sağlamaktadır. Bu kapsamda, okul öncesi eğitim programında sınıf içerisinde öğrenme merkezlerinin oluşturulması önerilmektedir. Bu araştırma, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezlerine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim programı, Öğrenme merkezleri, Öğretmen, Görüş

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

İpeklioğlu, M., Demirci, C. ve Çabuk, B. (2019). Okul öncesi eğitim programındaki öğrenme merkezlerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.