Major technological developments on e-commerce logistics and their impact on customer satisfaction in terms of delivery quality

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

With the rapidly changing technology. there are new trends emerging such as e- commerce. E-commerce carries high importance since it affects logistics practices in a revolutionary way when we consider factors of reduced costs, increased marketing efficiency, warehousing processes, and inventory management. On the other hand, customer satisfaction is also a significant consideration of organisations in terms of sustainability. Therefore, e-commerce logistics is very crucial for organizations or entrepreneurs to ensure customer satisfaction from different perspectives. ln this study. impact of technological developments in e-commerce logistics on customer satisfaction is analysed from delivery quality perspective. Delivery quality is measured by the percentage ot on time deliveries. late deliveries, and early deliveries, To analyse customer satisfaction of delivery quality. data is gathered from existing survey results, blogs. customer reviews & complaints of specified organizations utilizing from e-commerce logistics. Overall this paper consists of five sections including (l) A literature review of e-commerce logistics. (2) Major technological developments in this area, [3] Oata on customer satisfaction in terms of delivery quality. [4) Analysis of data with respecI to the developments in section 2, and (5] Comments on findings.
Hızla gelişen teknolojik değişimler 'e-ticaret' gibi yeni trendlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. E-ticaret, sağladığı maliyet avantajı, artan pazarlama verimliliği, avantajlı depolama teknikleri ve envanter yönetimi açısından bakıldığında lojistik uygulamaları için devrimsel nitelikte bir önem taşımaktadır, Diğer yandan müşteri memnuniyeti ise, işletmelerin sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda önemli bir faktördür. Terimlere bir arada bakıldığında ve farklı açılardan incelendiğinde, e-ticaret lojistik uygulamaları işletmelerin müşteri memnuniyetini sağlamada önemli bir role sahiptir. Bu bilgiler ışığında çalışmamızın amacı. e-ticaret lojistiği alanında meydana gelen önemli teknolojik gelişmeleri. teslimat kalitesine etkisi açısından değerlendirerek bu gelişmelerin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini ölçmektir, Teslimat kalitesi; erken teslim, zamanında teslim ve geç teslim yüzdelikleri ile ölçülmektedir. Müşteri memnuniyetine etkisini ölçmek için ise, müşteri geribildirimleri, müşteri memnuniyet anketleri, şikayet/istek siteleri ve bloglarından yararlanılmıştır. 1,1uşteri örneklemi, belirlenen önemli e-ticaret lojistik uygulamalarından faydalanan işletmelerin müşterileri arasından seçilmiştir. Çalışma 5 ana başlıktan oluşmaktadır: [t) Literatür Taraması (2) Önemli Teknolojik Gelişmeler (3) Müşteri Memnuniyeti Verileri (4) Verilerin Değerlendirilmesi, (5) Sonuç ve Öneriler.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

e-commerce, e- logistics, customer satisfaction, delivery quality, technological developments, e-ticaret, e-lojistik, müşteri memnuniyeti, teslimat kalitesi, teknolojik gelişmeler

Kaynak

International Business and Management Student Congress 2017

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Dursun, E. ve Akpınar, S. (2017). Major technological developments on e-commerce logistics and their impact on customer satisfaction in terms of delivery quality / E-ticaret lojistik alanındaki önemli teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin teslimat kalitesi bakımından müşteri memnuniyetine etkisi. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 65-66.