Major technological developments on e-commerce logistics and their impact on customer satisfaction in terms of delivery quality
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
With the rapidly changing technology. there are new trends emerging such as e- commerce. E-commerce carries high importance since it affects logistics practices in a revolutionary way when we consider factors of reduced costs, increased marketing efficiency, warehousing processes, and inventory management. On the other hand, customer satisfaction is also a significant consideration of organisations in terms of sustainability. Therefore, e-commerce logistics is very crucial for organizations or entrepreneurs to ensure customer satisfaction from different perspectives. ln this study. impact of technological developments in e-commerce logistics on customer satisfaction is analysed from delivery quality perspective. Delivery quality is measured by the percentage ot on time deliveries. late deliveries, and early deliveries, To analyse customer satisfaction of delivery quality. data is gathered from existing survey results, blogs. customer reviews & complaints of specified organizations utilizing from e-commerce logistics. Overall this paper consists of five sections including (l) A literature review of e-commerce logistics. (2) Major technological developments in this area, [3] Oata on customer satisfaction in terms of delivery quality. [4) Analysis of data with respecI to the developments in section 2, and (5] Comments on findings.
Hızla gelişen teknolojik değişimler 'e-ticaret' gibi yeni trendlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. E-ticaret, sağladığı maliyet avantajı, artan pazarlama verimliliği, avantajlı depolama teknikleri ve envanter yönetimi açısından bakıldığında lojistik uygulamaları için devrimsel nitelikte bir önem taşımaktadır, Diğer yandan müşteri memnuniyeti ise, işletmelerin sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda önemli bir faktördür. Terimlere bir arada bakıldığında ve farklı açılardan incelendiğinde, e-ticaret lojistik uygulamaları işletmelerin müşteri memnuniyetini sağlamada önemli bir role sahiptir. Bu bilgiler ışığında çalışmamızın amacı. e-ticaret lojistiği alanında meydana gelen önemli teknolojik gelişmeleri. teslimat kalitesine etkisi açısından değerlendirerek bu gelişmelerin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini ölçmektir, Teslimat kalitesi; erken teslim, zamanında teslim ve geç teslim yüzdelikleri ile ölçülmektedir. Müşteri memnuniyetine etkisini ölçmek için ise, müşteri geribildirimleri, müşteri memnuniyet anketleri, şikayet/istek siteleri ve bloglarından yararlanılmıştır. 1,1uşteri örneklemi, belirlenen önemli e-ticaret lojistik uygulamalarından faydalanan işletmelerin müşterileri arasından seçilmiştir. Çalışma 5 ana başlıktan oluşmaktadır: [t) Literatür Taraması (2) Önemli Teknolojik Gelişmeler (3) Müşteri Memnuniyeti Verileri (4) Verilerin Değerlendirilmesi, (5) Sonuç ve Öneriler.
Hızla gelişen teknolojik değişimler 'e-ticaret' gibi yeni trendlerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. E-ticaret, sağladığı maliyet avantajı, artan pazarlama verimliliği, avantajlı depolama teknikleri ve envanter yönetimi açısından bakıldığında lojistik uygulamaları için devrimsel nitelikte bir önem taşımaktadır, Diğer yandan müşteri memnuniyeti ise, işletmelerin sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda önemli bir faktördür. Terimlere bir arada bakıldığında ve farklı açılardan incelendiğinde, e-ticaret lojistik uygulamaları işletmelerin müşteri memnuniyetini sağlamada önemli bir role sahiptir. Bu bilgiler ışığında çalışmamızın amacı. e-ticaret lojistiği alanında meydana gelen önemli teknolojik gelişmeleri. teslimat kalitesine etkisi açısından değerlendirerek bu gelişmelerin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini ölçmektir, Teslimat kalitesi; erken teslim, zamanında teslim ve geç teslim yüzdelikleri ile ölçülmektedir. Müşteri memnuniyetine etkisini ölçmek için ise, müşteri geribildirimleri, müşteri memnuniyet anketleri, şikayet/istek siteleri ve bloglarından yararlanılmıştır. 1,1uşteri örneklemi, belirlenen önemli e-ticaret lojistik uygulamalarından faydalanan işletmelerin müşterileri arasından seçilmiştir. Çalışma 5 ana başlıktan oluşmaktadır: [t) Literatür Taraması (2) Önemli Teknolojik Gelişmeler (3) Müşteri Memnuniyeti Verileri (4) Verilerin Değerlendirilmesi, (5) Sonuç ve Öneriler.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
e-commerce, e- logistics, customer satisfaction, delivery quality, technological developments, e-ticaret, e-lojistik, müşteri memnuniyeti, teslimat kalitesi, teknolojik gelişmeler
Kaynak
International Business and Management Student Congress 2017
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Dursun, E. ve Akpınar, S. (2017). Major technological developments on e-commerce logistics and their impact on customer satisfaction in terms of delivery quality / E-ticaret lojistik alanındaki önemli teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin teslimat kalitesi bakımından müşteri memnuniyetine etkisi. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Student Congress 2017. s. 65-66.