The impact of social media on relationships

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

We are living in a world in which everything is changing drastically, and people are getting used to those changes even though they do not want to. Globalization is a cause of those changes. The internet has become a very important tool in connecting people from around the world by making it easier to communicate. In today’s modern society, sites like Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat and LinkedIn, are some of the many SNS that attract millions of users worldwide. Particularly, the rise of the smart phones, created an easier way for the users to have access to the internet. Constantly updating profiles and having many friends in the “friends list” has become a trend in the world. Being constantly connected to SNS became just a daily routine and a need. People’s need for belonging leads to constant online presence and lack of privacy, which creates certain problems when it comes to maintaining and creating interpersonal relationships, especially love relationships. In order to provide better understanding on the effects that SNS have on relationships, this paper will provide certain theoretical insights of the phenomenon.
İnsanlar her şeyin büyük ölçüde değiştiği bir dünyada yaşamakta ve istemedikleri halde bile bu değişikliklere alışmaktadırlar. İnternet dünyanın dört bir yanından insanları, iletişimi kolaylaştırarak birbirine bağlamada çok önemli bir araç haline gelmiştir. Günümüz modern toplumunda, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat ve LinkedIn gibi siteler, dünya çapında herkesin kullandığı, milyonlarca kullanıcıyı çeken birçok SAS’den bazılarıdır. Özellikle akıllı telefonların yükselişi, kullanıcıların internete erişmesi için daha kolay bir yol yaratmıştır. Profillerin sürekli güncellenmesi ve “arkadaş listesinde” birçok arkadaşın olması dünyada bir eğilim haline gelmiştir. SNS ile sürekli bağlantıda olmak sadece günlük bir rutin ve ihtiyaç haline gelmiştir. İnsanların aidiyet hissetme ihtiyaçları, sürekli SNS kullanımına, sürekli çevrimiçi olma eğilimine ve mahremiyet eksikliğine sebep olmakta, bu da kişilerarası ilişkilerin sürdürülmesi ve yaratılmasında, özellikle de aşk ilişkilerinin yaratılmasında bazı problemlere sebep olmaktadır. SAS’nin ilişkiler üzerindeki etkilerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için, bu makale fenomen hakkında teorik bir fikir verecektir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Globalization, social media, social networking sites, profiles, belongings, relationships, Küreselleşme, sosyal medya, sosyal ağ siteleri, profiller, aitlik, ilişkiler

Kaynak

Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Qerimi, A. ve RexhepiI, T. (2019). The impact of social media on relationships / Sosyal medyanın ilişkiler üzerindeki etkisi. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 46-47.