Eğitimin geleceği hakkında bazı düşünceler
Yükleniyor...
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C.Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
COVID-19 salgını nedeniyle, eğitim-öğretim etkinlikleri 2020 bahar döneminden 2021 bahar dönemi sonuna kadar uzaktan (online) yapıldı. Eğitim ve öğretimin daha çok televizyon, internet ortamı vb. araçlarla sürdürüldüğü bu süreçte çeşitli sıkıntılar ve sorunlar da yaşandı ve yaşanmaya devam ediyor. Salgın nedeniyle geçici olarak başvurulan uzaktan öğretimin, giderek, fırsattan istifade edercesine kalıcı ve sürekli hale getirilmek istendiğine yönelik işaretler de var. Bu konuda MEB ve YÖK’ten yapılan bazı açıklamalar eğitimin geleceğine ve geleceğin eğitimine yönelik olarak birçok kuşkular ve sorular uyandırmaktadır. YÖK’ün Küresel Salgında Yeni Normalleşme Süreci-20201 başlıklı kitapçığında şöyle denilmekte: “salgın süreçlerinden bağımsız olarak örgün eğitimde yüz yüze programdaki derslerin %40’a kadarının uzaktan öğretimle verilmesine dair karar alınmıştır: Yükseköğretim kurumlarının yetkili kurulları tarafından verilecek kararla, programda yer alan mezuniyet için alınması gereken toplam AKTS kredisinin ya da öğrencinin alması gereken toplam ders sayısının %40’ına kadarı uzaktan öğretimle verilebilir.” Uzaktan öğretimin ağırlığının giderek artırılmasının gerçek nedenleri, gerekçeleri ve amaçları nelerdir? MEB’in ve YÖK’ün belli bir ölçüde dile getirdikleri niyetlerin ve planların ardındaki sosyal, ekonomik ve politik gerekçeler nelerdir? Bu ve benzer soruların eğitimle ilgili herkes tarafından sorulması ve cevabının aranması büyük önem taşımaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Eğitim-Öğretim, Gelecek, YÖK, Covıd-19
Kaynak
İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
9
Künye
Günay, Mustafa. (2021). Eğitimin geleceği hakkında bazı düşünceler, İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni, T.C.Maltepe Üniversitesi. (9), s.4-5.