Eğitimin geleceği hakkında bazı düşünceler

dc.authorid0000-0002-7733-7897
dc.contributor.authorGünay, Mustafa
dc.date.accessioned2024-10-01T07:21:45Z
dc.date.available2024-10-01T07:21:45Z
dc.date.issued2021
dc.departmentMaltepe Üniversitesi
dc.description.abstractCOVID-19 salgını nedeniyle, eğitim-öğretim etkinlikleri 2020 bahar döneminden 2021 bahar dönemi sonuna kadar uzaktan (online) yapıldı. Eğitim ve öğretimin daha çok televizyon, internet ortamı vb. araçlarla sürdürüldüğü bu süreçte çeşitli sıkıntılar ve sorunlar da yaşandı ve yaşanmaya devam ediyor. Salgın nedeniyle geçici olarak başvurulan uzaktan öğretimin, giderek, fırsattan istifade edercesine kalıcı ve sürekli hale getirilmek istendiğine yönelik işaretler de var. Bu konuda MEB ve YÖK’ten yapılan bazı açıklamalar eğitimin geleceğine ve geleceğin eğitimine yönelik olarak birçok kuşkular ve sorular uyandırmaktadır. YÖK’ün Küresel Salgında Yeni Normalleşme Süreci-20201 başlıklı kitapçığında şöyle denilmekte: “salgın süreçlerinden bağımsız olarak örgün eğitimde yüz yüze programdaki derslerin %40’a kadarının uzaktan öğretimle verilmesine dair karar alınmıştır: Yükseköğretim kurumlarının yetkili kurulları tarafından verilecek kararla, programda yer alan mezuniyet için alınması gereken toplam AKTS kredisinin ya da öğrencinin alması gereken toplam ders sayısının %40’ına kadarı uzaktan öğretimle verilebilir.” Uzaktan öğretimin ağırlığının giderek artırılmasının gerçek nedenleri, gerekçeleri ve amaçları nelerdir? MEB’in ve YÖK’ün belli bir ölçüde dile getirdikleri niyetlerin ve planların ardındaki sosyal, ekonomik ve politik gerekçeler nelerdir? Bu ve benzer soruların eğitimle ilgili herkes tarafından sorulması ve cevabının aranması büyük önem taşımaktadır.
dc.identifier.citationGünay, Mustafa. (2021). Eğitimin geleceği hakkında bazı düşünceler, İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni, T.C.Maltepe Üniversitesi. (9), s.4-5.
dc.identifier.endpage5
dc.identifier.issn2587 - 148X
dc.identifier.issue9
dc.identifier.startpage4
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12842
dc.language.isotr
dc.publisherT.C.Maltepe Üniversitesi
dc.relation.ispartofİnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni
dc.relation.publicationcategoryDiğer
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim-Öğretim
dc.subjectGelecek
dc.subjectYÖK
dc.subjectCovıd-19
dc.titleEğitimin geleceği hakkında bazı düşünceler
dc.typeOther
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Mustafa Günay, Eğitimin geleceği hakkında bazı düşünceler.pdf
Boyut:
305.22 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text
Lisans paketi
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim Yok
İsim:
license.txt
Boyut:
1.17 KB
Biçim:
Item-specific license agreed to upon submission
Açıklama: