Benlik Saygısı Geliştirme Programı'nın benlik saygısı ve genel öz-yeterlik üzerine saygısı

dc.authorid0000-0003-4215-9290en_US
dc.contributor.authorGüler, Gökhan
dc.contributor.authorBedel, Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:47Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:47Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, benlik saygısı geliştirme programının sekizinci sınıf öğrencilerinin benlik saygısı ve genel öz-yeterlik puanları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış olup, deneme grubunda 19, kontrol grubunda 19 öğrenci yer almıştır. Veri toplama aracı olarak Coopersmith Benlik Algısı Ölçeği-Kısa Form ve Genel Öz-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Deneme grubuna Türkçeye Kaya ve Saçkes (2004) tarafından uyarlanan, sekiz oturumdan oluşan benlik saygısı geliştirme eğitim programı uygulanmıştır. Kontrol grubu ile herhangi bir uygulama yapılmamıştır. Deneklerin ön test son test puan farklarının anlamlılığı Mann Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, benlik saygısı geliştirme programının, deneme grubunda yer alan öğrencilerin benlik saygısı ve genel öz-yeterlik puanları üzerinde anlamlı etkisi olduğunu göstermiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak yorumlarda bulunulup, uygulamaya ve araştırmaya yönelik öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effect of the self-esteem development program on self-esteem and general self-efficacy scores of eighth grade students. Pre-test, post-test semi-experimental control grouped design was used in the study. 19 students for experimental group and 19 students for control group were included. The Coopersmith Self-Perception Scale and the General Self-Efficacy Scale were used as data collection tools. The self-esteem improvement training program, which was adapted by Kaya and Saçkes (2004) and consists eight sessions was applied to the experiment group. The control group was not exposed to any application. Significance of differences in pre-test post-test scores of subjects were analyzed with Mann Whitney U test. The findings of the research showed that the self-esteem improvement program had a significant effect on the self-esteem and general self-efficacy scores of the students in the experiment group. Based on the findings of the research, comments have been made, suggestions for implementation and research have been developed.en_US
dc.identifier.citationGüler, G. ve Bedel, A. (2018). Benlik Saygısı Geliştirme Programı'nın benlik saygısı ve genel öz-yeterlik üzerine saygısı / The Effect of Self-Esteem Development Program on self-esteem and general self-efficacy. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 11(56), s. 521-528.en_US
dc.identifier.endpage528en_US
dc.identifier.issn1307-9581
dc.identifier.issue56en_US
dc.identifier.startpage521en_US
dc.identifier.urihttp://www.sosyalarastirmalar.com/yeni2020/anasayfa.html
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1208
dc.identifier.volume11en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherKocaeli Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofUluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03951
dc.subjectBenlik saygısı geliştirme programıen_US
dc.subjectBenlik saygısıen_US
dc.subjectÖz-yeterliken_US
dc.subjectSelf-esteem development programen_US
dc.subjectSelf-esteem and self-efficacyen_US
dc.titleBenlik Saygısı Geliştirme Programı'nın benlik saygısı ve genel öz-yeterlik üzerine saygısıen_US
dc.title.alternativeThe Effect of Self-Esteem Development Program on self-esteem and general self-efficacyen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar