İlk ve ortaokullarda yöneticiler ve öğretmenlerin stratejik plan algıları

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorYıldırım, Jülide Sibel
dc.date.accessioned2024-07-12T22:22:46Z
dc.date.available2024-07-12T22:22:46Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda çalışan yöneticilerin strateji plana algılarını tespit etmektedir. Yöneticilerin stratejik plan algılarını tespit etmek amacıyla geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Örneklem gurubunu 281 yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. İstanbul'un Sarıyer, Kadıköy, Üsküdar İlçelerinde bulunan resmi ve özel ilkokul ve ortaokullarında çalışan öğretmenlerin oluşturmuş olduğu evrende belirlenen örneklem gurubuna uygulanan ölçekle elde edilen verilerle araştırmamız yürütülmüştür. Araştırmamızın evrenini 2614 öğret ve yönetici oluşturmaktadır. Örneklem için seçilen 350 ölçek dağıtılmış olup sınıf öğretmeninden 281 kişiden gelen verilerle araştırma sonuçlarına ulaşılmıştır. Verilerin güvenlik analizi için Cronbach Alfa katsayısı, örneklem analizi için frekans ve yüzde analizi,T.testi ,One Way ANOVA testi ve Post Hoc Scheffe testi SSPS(Statistical Package for Socail Sciences) versiyon 17.0 paket programı kullanılarak incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında stratejik plan algılarının farklılıklar arz ettiği görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to identify primary and secondary school administrators working in the perception of the strategic plan . Scale is used to determine the strategic plan developed perception of managers. The sample group consisted of all personnel of 281 administrators and teachers . Sariyer Istanbul , Kadıköy, Üsküdar district in our public and private elementary and secondary schools located in the teachers working in the universe that has formed the group applied to the scale of sampling data obtained in the research was conducted . 2614 The universe of our research is to teach and administrator. 350 classroom teachers from the selected scale is distributed to a sample survey results have been achieved with data from 281 people. Cronbach's alpha coefficient for the data security analysis, sample analysis for frequency and percentage analysis was T.tes , One Way ANOVA and post hoc Scheffe test SSPS (Statistical Package for socail Sciences) were analyzed using version 17.0 software package. When the results of the study differences were observed supply on the perception of the strategic plan.en_US
dc.identifier.citationYıldırım, J. (2015). İlk ve ortaokullarda yöneticiler ve öğretmenlerin stratejik plan algıları / Primary and secondary schools and strategic plan administrator of teachers' perceptions. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11054
dc.institutionauthorYıldırım, Jülide Sibelen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1081en_US
dc.subjectStratejik planen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectStrategic planen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectAdministratoren_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.titleİlk ve ortaokullarda yöneticiler ve öğretmenlerin stratejik plan algılarıen_US
dc.title.alternativePrimary and secondary schools and strategic plan administrator of teachers' perceptionsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Jülide_Sibel_Yıldırım_İlk_Ve_Ortaokullarda_Yöneticiler.pdf
Boyut:
1.53 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format