John Dewey ve Paideia Perennis
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
İnsanlık tarihi boyunca, eğitim, çeşitli toplumlardaki en temel tartışma konularından biri olmuştur. Eğitim, aynı zamanda insanlığın gelişimindeki en önemli kilometre taşlarından biridir. Bu nedenle, mümkün olan en iyi eğitim yöntemine ulaşmak için çok sayıda eğitim teorisi geliştirilmiştir. John Dewey, eğitim teorisi tarihindeki en etkili filozoflardan biridir. Bu makalede, Latince "philosophia perennis" terimi, Antik Yunan'ın "paidia" kavramı ve Dewey'in eğitim teorisi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar tartışılacaktır. Makale, Dewey'in çalışmalarında eğitim kavramının, tıpkı philosophia perennis'in sonsuzluğu gibi yaşamın sonuna dek devam edecek türden bir süreç olduğunun gösterilmesiyle sonlanacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Eğitim, Paideia, Philosophia perennis, Felsefe, Pragmatizm, Education
Kaynak
AKSOS Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
1
Sayı
1
Künye
Coşkun Özüaydın, Bergen. Maltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü, İstanbul-Türkiye