John Dewey ve Paideia Perennis

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

İnsanlık tarihi boyunca, eğitim, çeşitli toplumlardaki en temel tartışma konularından biri olmuştur. Eğitim, aynı zamanda insanlığın gelişimindeki en önemli kilometre taşlarından biridir. Bu nedenle, mümkün olan en iyi eğitim yöntemine ulaşmak için çok sayıda eğitim teorisi geliştirilmiştir. John Dewey, eğitim teorisi tarihindeki en etkili filozoflardan biridir. Bu makalede, Latince "philosophia perennis" terimi, Antik Yunan'ın "paidia" kavramı ve Dewey'in eğitim teorisi arasındaki benzerlikler ve farklılıklar tartışılacaktır. Makale, Dewey'in çalışmalarında eğitim kavramının, tıpkı philosophia perennis'in sonsuzluğu gibi yaşamın sonuna dek devam edecek türden bir süreç olduğunun gösterilmesiyle sonlanacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Eğitim, Paideia, Philosophia perennis, Felsefe, Pragmatizm, Education

Kaynak

AKSOS Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

1

Sayı

1

Künye

Coşkun Özüaydın, Bergen. Maltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü, İstanbul-Türkiye