The education approach of the IB diploma programme and the IB career-related programme and their contributions to the target audience / IB diploma programı ve IB kariyer programının eğitim-öğretim yaklaşımı ve hedef kitleye katkıları

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2025

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

IB programs are international education and training programs That Implementation quality education programs for students of different age groups . IB Programs encourage students to achieve superior success in their academic studies and personal development . At the At the same time, it aims to provide the internal motivation of life long learning , shaped by Interested and curiosity . IB aims to raise leaders who approach difficult situations with optimism and understanding , who value local identities , who can look at the moral processes of the situation in decisions taken , who value the people we Share our lives with , who put what they have learned into in practice world they live in from the moment they are unsolvable , and who have character . In This article , we will Briefly touch on IB programs in general and focus on the importance of the education-training approaches of IBDP and IBCP programs . At the at the same time, the place of IBDP and IBCP programs in the school environment and their importance in terms of education-training will be mentioned , and their contributions to students and Parents will be mentioned.

Uluslararası Bakalorya (IB) programları, farklı yaş gruplarındaki öğrencilere yüksek kaliteli eğitim sunmayı amaçlayan, küresel çapta tanınan eğitim programlarıdır. Bu programlar, akademik mükemmeliyetin yanı sıra kişisel gelişimi teşvik ederek, öğrencilerin derslerinde olağanüstü başarı elde etmelerini ve merak ile içsel motivasyon tarafından yönlendirilen yaşam boyu öğrenme becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. IB, öğrencileri zorluklara iyimserlik ve empati ile yaklaşan, kültürel kimliklere saygı duyan, karar alma süreçlerinde etik boyutları dikkate alan, insan ilişkilerine değer veren ve özellikle kriz zamanlarında bilgilerini gerçek dünya problemlerine uygulayabilen ilkeli liderler olarak yetiştirmeyi hedefler. Bu makale, IB programlarına genel bir bakış sunarak özellikle IB Diploma Programı (IBDP) ve IB Kariyer Programı (IBCP) kapsamında benimsenen eğitim yaklaşımlarının önemine odaklanmaktadır. Ayrıca, bu programların okul ortamındaki rolü ve etkileri ele alınarak, öğrencilere, velilere ve daha geniş eğitim camiasına sağladığı katkılar vurgulanmaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

IBDP, IBCP, International Baccalaureate Diploma Programme, International Career Programme, CAS, International Baccalaureate Diploma Programı, Uluslararası Kariyer Programı

Kaynak

Journal of English Language

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

3

Sayı

1

Künye

Dudu, S. (2025). The education approach of the IB diploma programme and the IB career-related programme and their contributions to the target audience / IB diploma programı ve IB kariyer programının eğitim-öğretim yaklaşımı ve hedef kitleye katkıları, Journal of English Language, T.C. Maltepe Üniversitesi, 3(1), s.1-19.