Sosyal hizmet kurumunun koruması altındaki 36-72 aylık çocukların oyun oynama eğilimlerinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırma da sosyal hizmetler kurumları bünyesinde bulunan okul öncesi dönem çocuklarının oyun oynama eğilimlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Yöntem: Bu araştırma da model olarak genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, Erzurum ve Erzincan ili sınırları içerisinde bulunan sosyal hizmetler kurumu bünyesindeki 23 çocuktan oluşmaktadır. Araştırmada örnekleme yoluna gidilmemiştir. Evrenin tamamı ele alınmıştır. Veri toplama araçları ise Barnett (1991) tarafından geliştirilen, Keleş ve Yurt (2016) tarafından Türkçeye uyarlanan “Çocuklar İçin Oynama Eğilimi Ölçeği” ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Ölçek 5 alt boyut ve toplam 23 maddeden oluşmaktadır. Kişisel bilgi formunda çocukların cinsiyeti, yaşı (ay), yaşadığı yer, kurumda kalma yılı ve ebeveyn durumu maddeleri yer almaktadır. Ölçek kurumdaki öğretmenler tarafından doldurulmuştur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi dönem, Sosyal hizmetler kurumu, Oyun, Oynama eğilimi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
DEmirel, E. ve Doğan, E. (2019). Sosyal hizmet kurumunun koruması altındaki 36-72 aylık çocukların oyun oynama eğilimlerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.