Mesleki teknik eğitime öğretmen yetiştirme

Küçük Resim Yok

Tarih

2002

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Hızlı bilimsel ve teknolojik gelişmelerin etkisi i[e önemli değişmelere tanık olduğumuz bu çağda ülkemizdeki çağdaşlaşma çabaları içinde sanayileşme büyük ölçüde teknoloji üretimi ve tüketimini gerekli kılmaktadır. Bu da iyi yetişmiş becerili işgücü ve teknik eleman ihtiyacını arttırmaktadır. Ayrıca Avrupa Birliğine girmenin ve serbest dolaşımın bir gereği olarak da en az Avrupa ülkeleri düzeyinde bir mesleki ve teknik eğitime ulaşmak zorunluluğu ile karşı karşıya bulunmaktayız. Bunların gerçekleşmesinde iyi yetişmiş öğretmenin rolü yadsınamaz. Bu yüzden mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştirme konusuna gereken önemin verilmesi kaçınılmaz bir zorunluluktur. Mesleki ve teknik eğitimin ülkemizde hızla artan genç nüfusun kendisi ve toplum için yararlı bireyler olarak yetiştirmeleri; bir meslek sahibi üretken kişiler olmaları için gerekli ortamı hazırlama yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu yolla bireyin refah ve mutluluğuna katkı sağlamak durumundadır. Bunların gerçekleşmesi için eğitim sisteminin üç temel öğesi olan öğrenci , öğretmen ve eğitim programları üçlüsünde can damarı durumunda olan öğretmen faktörüne gereken önemin verilmesi gerekir. Bu bildiride, güncelliğini hiçbir zaman yitirmeyen bu önemli konu üzerinde durulacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

II

Sayı

Künye

Külahçı, M. (2002). Mesleki teknik eğitime öğretmen yetiştirme. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 92-103.