Mesleki teknik eğitime öğretmen yetiştirme
Küçük Resim Yok
Tarih
2002
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Hızlı bilimsel ve teknolojik gelişmelerin etkisi i[e önemli değişmelere tanık olduğumuz bu çağda ülkemizdeki çağdaşlaşma çabaları içinde sanayileşme büyük ölçüde teknoloji üretimi ve tüketimini gerekli kılmaktadır. Bu da iyi yetişmiş becerili işgücü ve teknik eleman ihtiyacını arttırmaktadır. Ayrıca Avrupa Birliğine girmenin ve serbest dolaşımın bir gereği olarak da en az Avrupa ülkeleri düzeyinde bir mesleki ve teknik eğitime ulaşmak zorunluluğu ile karşı karşıya bulunmaktayız. Bunların gerçekleşmesinde iyi yetişmiş öğretmenin rolü yadsınamaz. Bu yüzden mesleki ve teknik eğitime öğretmen yetiştirme konusuna gereken önemin verilmesi kaçınılmaz bir zorunluluktur. Mesleki ve teknik eğitimin ülkemizde hızla artan genç nüfusun kendisi ve toplum için yararlı bireyler olarak yetiştirmeleri; bir meslek sahibi üretken kişiler olmaları için gerekli ortamı hazırlama yükümlülüğü bulunmaktadır. Bu yolla bireyin refah ve mutluluğuna katkı sağlamak durumundadır. Bunların gerçekleşmesi için eğitim sisteminin üç temel öğesi olan öğrenci , öğretmen ve eğitim programları üçlüsünde can damarı durumunda olan öğretmen faktörüne gereken önemin verilmesi gerekir. Bu bildiride, güncelliğini hiçbir zaman yitirmeyen bu önemli konu üzerinde durulacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
II
Sayı
Künye
Külahçı, M. (2002). Mesleki teknik eğitime öğretmen yetiştirme. Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 92-103.