Okul öncesi dönemde olan çocukların ebeveynlerin çocuklarının yaratıcı düşünmesine yönelik algılarına yönelik bir inceleme

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Günümüz insanı sürekli değişimin ve rekabetin egemen olduğu bir dünyada yaşamını sürdürmek zorundadır. Böyle bir ortamda yaşayan bireyin, karşılaştığı sorunlara çözüm yolları bulabilmesi, yaratıcı düşüncenin geliştirilmesiyle mümkün olabilmektedir. Okul öncesi dönem ise insan yaşamında ileriye dönük etkileri yönünden kritik bir dönemdir. Bu sebeple yaratıcı düşüncenin söz konusu dönemde gelişmeye başlaması önemlidir. Bununla birlikte ebeveynlerin çocuklarının yaratıcı düşünmelerinde önemli bir payı vardır. Buradan hareketle mevcut çalışmada, ebeveynlerin çocuklarının yaratıcı düşünmelerine yönelik algılarının sosyo-ekonomik, eğitim durumları ve ebeveynlik durumları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Ayrıca çeşitli değişkenler açısından ebeveynlerin yaratıcı kişilik özellikleri ile algıları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı araştırmanın diğer amacıdır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Yaratıcı düşünme algıları, Yaratıcı düşünme, Okul öncesi dönem

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gün, B., Atabay, T., Özkan, N., Avcı, N. B., Baysal, G. ve Balkan, B. (2019). Okul öncesi dönemde olan çocukların ebeveynlerin çocuklarının yaratıcı düşünmesine yönelik algılarına yönelik bir inceleme. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.