Okul öncesi dönemde olan çocukların ebeveynlerin çocuklarının yaratıcı düşünmesine yönelik algılarına yönelik bir inceleme
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Günümüz insanı sürekli değişimin ve rekabetin egemen olduğu bir dünyada yaşamını sürdürmek zorundadır. Böyle bir ortamda yaşayan bireyin, karşılaştığı sorunlara çözüm yolları bulabilmesi, yaratıcı düşüncenin geliştirilmesiyle mümkün olabilmektedir. Okul öncesi dönem ise insan yaşamında ileriye dönük etkileri yönünden kritik bir dönemdir. Bu sebeple yaratıcı düşüncenin söz konusu dönemde gelişmeye başlaması önemlidir. Bununla birlikte ebeveynlerin çocuklarının yaratıcı düşünmelerinde önemli bir payı vardır. Buradan hareketle mevcut çalışmada, ebeveynlerin çocuklarının yaratıcı düşünmelerine yönelik algılarının sosyo-ekonomik, eğitim durumları ve ebeveynlik durumları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Ayrıca çeşitli değişkenler açısından ebeveynlerin yaratıcı kişilik özellikleri ile algıları arasında anlamlı farklılık olup olmadığı araştırmanın diğer amacıdır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Yaratıcı düşünme algıları, Yaratıcı düşünme, Okul öncesi dönem
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Gün, B., Atabay, T., Özkan, N., Avcı, N. B., Baysal, G. ve Balkan, B. (2019). Okul öncesi dönemde olan çocukların ebeveynlerin çocuklarının yaratıcı düşünmesine yönelik algılarına yönelik bir inceleme. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.