Sakarya ilinde okul öncesi eğitimi almakta olan 5-6 yaş çocukların çizdikleri çevre resimlerinin ekolojik kurama göre incelenmesi
dc.contributor.author | Yenihayat, Şeymanur | |
dc.contributor.author | Çimen, Sedanur | |
dc.contributor.author | Kahya, Ahsen | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:35:45Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:35:45Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma da, okul öncesi eğitimine devam eden 5-6 yaş grubu çocukların çizdikleri çevre resimlerinin ve çevre kavramını nasıl bildiklerinden, algıladıklarından yola çıkarak; yerleşim yerlerinin ve ailelerinin sosyo-ekonomik durumlarına göre çevre çizimlerinin farklılık gösterip göstermediğini incelenmiştir. Çalışma grubu, Sakarya ili Serdivan ve Kaynarca İlçelerinde bulunan farklı yerleşim yerlerindeki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 5-6 yaş grubu 100 çocuktan oluşmaktadır. 5-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının resimlerinde çevre algısının belirlenmesi amacıyla yapılan bu çalışmada nitel araştırma yöntemi, yarı yapılandırılmış görüşme ve odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Araştırmanın birinci aşamasında, çocuklara yaşadıkları çevrede ne gördükleri, en çok nerede vakit geçirdikleri, yerleşim yerinde nelerin var olduğu soruları sorulmuştur. İkinci aşamasında ise çocuklardan bu sorulara verdikleri cevapları resmetmeleri istenmiştir. Çalışma da ailelerin yaşadıkları yerleşim yerleri ve sosyo- ekonomik durumları da göz önüne bulundurularak çizimlerden değerlendirme listesi oluşturulmuştur. Çizilen resimlerin değerlendirilmesi sonucunda, çocukların çoğunlukla yaşadıkları il ile ilgili çevre algısı konusunda mutlu, neşeli bir algı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca farklı yerleşim alanlarında yaşayan ve farklı ekonomik düzeyden gelen 5-6 yaş grubu çocukların çevre kavramı anlayışında farklılık gösterdiği saptanmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | Yanihayat, Ş., Çimen, S. ve Kahya, A. (2019). Sakarya ilinde okul öncesi eğitimi almakta olan 5-6 yaş çocukların çizdikleri çevre resimlerinin ekolojik kurama göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/949 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06419 | |
dc.subject | Çevre | en_US |
dc.subject | Çevre kavramı | en_US |
dc.subject | Okul öncesi eğitimi | en_US |
dc.subject | Çocuk resimleri | en_US |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Ekolojik kuram | en_US |
dc.title | Sakarya ilinde okul öncesi eğitimi almakta olan 5-6 yaş çocukların çizdikleri çevre resimlerinin ekolojik kurama göre incelenmesi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |