An investigation of social barriers faced by young entrepreneurs in Pakistan

dc.contributor.authorLatif, Umar
dc.date.accessioned2024-07-12T21:31:41Z
dc.date.available2024-07-12T21:31:41Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractThe major aim of this research was to spotlight the barriers stumble upon the entrepreneur specifically the young ones who have ambitious plans and high spirits in the beginning. This research was based upon the results of research project which documented the aspirations of entrepreneurs, and assumption was that young less experienced entrepreneurs are facing more social resistance rather than the experienced ones. Snowball sampling technique was used to locate the appropriate respondents keeping in view the pre set criteria i.e. entrepreneur aged between 24 and 30 years. Data was collected by using research inventory and researcher visited the volunteer respondents to get the insight of their hardships and difficulties. The data was analyzed and simple frequency of barriers faced by the young entrepreneurs was calculated and barriers were arranged in descending order and later were classified in categories i.e. family related, client re|ated, stakeholders related and environment related barriers. The biggest barrier identified was the tolerance of the market and experienced people already working in the field. The other barriers were communication gaps, ethical attitude, resistance to accept change, difficulty to build credibility, lack of social networking and moral support. The growth of entrepreneurship depends on supportive social environment. Barriers to entrepreneurs are discouraging the augmentation of entrepreneurship therefore it was suggested that official social websites and networking be initiated to provide the advisory and consultation services to young entrepreneurs to encounter with the social barriers.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı özellikle işin başlangıcında azimli planları ve yüksek girişimcilik ruhuna sahip genç yaştaki girişimcilerin sıklıkla karşılaştıkları engelleri tanımlamaktır, Bu araştırma girişimcileri ilham kaynaklarını açığa çıkaran araştırma projesinin sonuçlarını temel alır ve ortaya konan varsayım genç yaştaki daha az tecrübeli girişimcilerin deneyimli olan girişimcilere oranla daha fazla sosyal baskı altına girdikleri yönündedir. Kartopu örneklemi tekniği, 24 ve 30 yaşları arası girişimciler gibi önceden belirlenen kriterlerin eşliğinde uygun katılımcıları konumlandırmak amacıyla kullanılmıştır. Araştırma envanteri kullanılarak ve araştırmacının katılımcılara yaptıkları ziyaret sonucunda onların karşılaştıkları zorluklar ve engelleri anlamak için veri oluşturulmuştur. Elde edilen veri analiz edilmiş ve genç girişimciler tarafından karşılaşılan sorunların sıklığı temel olarak hesaplanarak engeller azalan sıralama tekniği ile sıraya konulmuş ve aile ile ilgili, müşteri ile ilgili, paydaşlar ile ilgici, ve çevre sorunları ile ilgili gibi temel başlıklar altında kategorilere ayrılmıştır. Tespit edilen en büyük engel pazar toleransı ve deneyimli insanların zaten ilgili pazarda çalışıyor olmalarıdır. Diğer engeller iletişim boşlukları, etik tavırlar. değişime karşı koyma, güvenilirliğin yerleştirilmesinin zor olması, sosyal ağların eksikliği ve moral desteğidir. Girişimciliğin gelişmesi destekleyici sosyal çevre ile bağlantılıdır. Girişimcilerin deneyimledikleri engeller girişimciliğin artmasının önüne geçiyor ve bu nedenle resmi sosyal web sitelerinin ve iletişim kurma ağlarının genç girişimlere destek olma, danışmanlık hizmeti sunma gibi nedenlerle kullanılması ve bu şekilde sosyal engellerin ortadan kaldırılmaya çalışılması önerilmektedir.en_US
dc.identifier.citationLatif, U. (2016). An investigation of social barriers faced by young entrepreneurs in Pakistan / Pakistan'da genç girişimciler tarafından karşılanan sosyal engeller üzerine bir çalışma. Maltepe Üniversitesi, International Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016. s. 62-63.en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-81-9
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6292
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY08012
dc.titleAn investigation of social barriers faced by young entrepreneurs in Pakistanen_US
dc.title.alternativePakistan'da genç girişimciler tarafından karşılanan sosyal engeller üzerine bir çalışmaen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar