Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuklara öz bakım becerisi kazandırma konusundaki yeterlilikleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi dönemindeki çocukların eksiksiz bir şekilde öz bakım becerilerin kazanması, kendi kendine yetebilmesi, ileriki yaşlarında daha düzenli ve tertipli bir yaşam sürdürmesi açısından önemlidir. Öğretmen adaylarının bu becerileri kazandırmaya yönelik bilgileri lisans eğitimleri süresince edinmeleri beklenmektedir. Bu araştırmanın amacı, Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Programı’nda öğrenim gören öğretmen adaylarının çocuklara öz bakım becerisi kazandırma konusunda yeterlilik düzeylerini belirlemektir. Belirtilen amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının yeterlilik düzeylerinin, sınıf düzeyi, mezun olduğu lise türü ve dikey geçiş sınavı ile gelme durumları gibi çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Öğretmen adayları, Öz bakım becerisi, Mesleki yeterlilik
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Tonkul, F. N., Tettaş, B., Şimşek, M. ve Küçükyılmaz, M. (2019). Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuklara öz bakım becerisi kazandırma konusundaki yeterlilikleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.