Investigation of sports-themed picture books for preschool children in terms of gender roles
Küçük Resim Yok
Tarih
2023
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Journal Of Advanced Education Studies
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
The main purpose of this research is to examine sports-themed picture books for preschool children in terms of gender. In this study, a qualitative research design based on the document analysis method was preferred. The data of the research were collected from 65 children's picture books. As a result of the examinations on the cover pages of children's picture books, it was determined that 25 different sports branches were presented to children through books. In the analysis of the content of the book, the gender of the main characters and the sport with which this character is identified were examined. As a result of this examination, it was determined that the main characters were female in 34 books and male in 21 books; both male and female characters were included in 6 books. After this stage, which sports the main characters do were examined. It was determined that sports branches such as ice skating and yoga were transferred to children more intensely through female characters. It was determined that some sports branches, such as football and cycling, were transferred more intensely through male characters.
Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi dönemdeki çocuklara yönelik spor temalı resimli kitapların toplumsal cinsiyet açısından incelenmesidir. Araştırmanın yönteminde doküman analizi yöntemine dayalı nitel bir araştırma tasarımı tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri 65 resimli çocuk kitabından toplanmıştır. Resimli çocuk kitaplarının kapak sayfalarında yapılan incelemeler sonucunda 25 farklı spor dalının kitaplar aracılığıyla çocuklara sunulduğu belirlenmiştir. Kitabın içerik analizinde başkahramanların cinsiyetleri ve başkahramanın özdeşleştiği spor dalı incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda 34 kitapta başkahramanın kadın, 21 kitapta ise erkek olduğu, 6 kitapta ise hem erkek hem de kadın başkahramanların yer aldığı tespit edilmiştir. Bu aşamadan sonra başkahramanın hangi sporları yaptığı incelenmiştir. Buz pateni, yoga gibi spor dallarının kadın başkahramanlar aracılığıyla çocuklara daha yoğun aktarıldığı belirlenmiştir. Futbol, bisiklet sürme gibi bazı spor dallarının ise erkek başkahramanlar üzerinden daha yoğun aktarıldığı belirlenmiştir.
Bu araştırmanın temel amacı, okul öncesi dönemdeki çocuklara yönelik spor temalı resimli kitapların toplumsal cinsiyet açısından incelenmesidir. Araştırmanın yönteminde doküman analizi yöntemine dayalı nitel bir araştırma tasarımı tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri 65 resimli çocuk kitabından toplanmıştır. Resimli çocuk kitaplarının kapak sayfalarında yapılan incelemeler sonucunda 25 farklı spor dalının kitaplar aracılığıyla çocuklara sunulduğu belirlenmiştir. Kitabın içerik analizinde başkahramanların cinsiyetleri ve başkahramanın özdeşleştiği spor dalı incelenmiştir. Bu inceleme sonucunda 34 kitapta başkahramanın kadın, 21 kitapta ise erkek olduğu, 6 kitapta ise hem erkek hem de kadın başkahramanların yer aldığı tespit edilmiştir. Bu aşamadan sonra başkahramanın hangi sporları yaptığı incelenmiştir. Buz pateni, yoga gibi spor dallarının kadın başkahramanlar aracılığıyla çocuklara daha yoğun aktarıldığı belirlenmiştir. Futbol, bisiklet sürme gibi bazı spor dallarının ise erkek başkahramanlar üzerinden daha yoğun aktarıldığı belirlenmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Preschool period, Children's picture book, Sports, Gender, Okul öncesi dönem, Resimli çocuk kitabı, Spor, Toplumsal cinsiyet
Kaynak
Journal Of Advanced Education Studies
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
5
Sayı
Special Issue
Künye
Kılıç, Z. and Benli, F.S. (2023). Investigation of sports-themed picture books for preschool children in terms of gender roles. / Okul öncesi dönem çocuklarına yönelik spor temalı resimli çocuk kitaplarının toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi. Journal Of Advanced Education Studies, 5(Special Issue), p.204-226.