Teacher's perceptions on reading skills and strategies instruction in online teaching

dc.authorid0000-0003-4924-9109en_US
dc.contributor.advisorDoğan, Gürkan
dc.contributor.authorSerttaş, Oya
dc.date.accessioned2024-07-12T22:32:38Z
dc.date.available2024-07-12T22:32:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.date.submitted2021-06en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractThis case study aimed at investigating the online reading lessons by analyzing the reading materials and the teachers’ strategies in online education by getting feedback with the help of interviews to provide opportunity to improve. It is believed that with the findings from this study, it would be helpful for teachers to design their lessons to cater for similar needs of the teachers, and adapt existing materials, the coursebook in this context or develop new ideas and practices. In order to answer the research questions of the study, a semi-structured interview was conducted with 12 instructors working at the Preparatory School of Maltepe University. Teachers’ perceptions on reading skills and strategy instruction in online teaching were analyzed qualitatively. The findings of the study revealed that both in online teaching and face-to-face teaching reading skills and strategies can be efficiently and effectively taught to help language learners to comprehend the reading texts better. This study also indicated that an effective online reading instruction requires some factors including the role of a teacher as a facilitator, student motivation and good reading material.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Covid-19 Pandemi döneminde eğitimin çevrimiçi gerçekleşmesiyle beraber, daha önce sınıf içi yürütülen Okuma Derslerinin öğretmenler tarafından nasıl yürütüldüğünü, okuma beceri ve stratejilerinin nasıl kazandırıldığını araştırmaya yöneliktir. Bu çalışmayı yürütebilmek için Maltepe Üniversitesi Hazırlık Okulu Öğretim Görevlilerinden araştırmaya katılan 12 kişinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme türü kullanılmıştır. Elde edilen veriler niteliksel analizler ile değerlendirilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre çevrimiçi okuma sınıflarının ve sınıf içi okuma sınıflarının kıyaslanması ve ne tür iyileştirmelerle en iyi şekilde faydalanılabileceği, hangi okuma stratejilerinin öğretiminin öğrenci için daha yararlı olacağı üzerine de öğretmen görüşleri alınmıştır. Etkin bir Okuma Sınıfının kaçınılmazı olan unsurlar; strateji eğitimi, ders materyali ve öğrenci işbirlikçiliği öğretmen görüşlerine dayandırılarak araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda Okuma Derslerinin gerek Çevrimiçi gerek Sınıf içi olsun, etkin bir şekilde yürütülebileceği ve okuma becerilerinin ve stratejilerinin öğrenciye kazandırılabileceği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.identifier.citationSerttaş, O. (2021). Teacher's perceptions on reading skills and strategies instruction in online teaching / Çevrimiçi eğitimde okuma becerilerinin ve stratejilerinin öğretimi ile ilgili öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11971
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT2010en_US
dc.subjectOnline teachingen_US
dc.subjectReading skillsen_US
dc.subjectReading strategiesen_US
dc.subjectÇevrimiçi eğitimen_US
dc.subjectOkuma becerilerien_US
dc.subjectOkuma stratejilerien_US
dc.titleTeacher's perceptions on reading skills and strategies instruction in online teachingen_US
dc.title.alternativeÇevrimiçi eğitimde okuma becerilerinin ve stratejilerinin öğretimi ile ilgili öğretmen görüşlerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Oya_Serttaş_191113126.pdf
Boyut:
1.55 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text