Üniversite öğrencilerinin bilişsel çarpıtmaları ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmada, üniversite dönemindeki öğrencilerin bilişsel çarpıtmaları ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini oluşturan üniversite öğrencilerinden (n= 342, 18-37 yaş aralığındaki) edinilen bulgulara göre, öz duyarlık ile bilişsel çarpıtmaların (r = -.59 , p < .01) ilişkili olduğu gözlenmiştir. Öz duyarlık düzeyinin erkeklerde kadınlara göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca, analiz bulgularından yola çıkarak kadınların erkeklere göre daha çok bilişsel çarpıtma kullandığı görülmüştür. Son olarak demokratik ebeveyn tutumuna sahip katılımcıların demokratik olmayan ebeveyn tutumuna sahip katılımcılara kıyasla öz duyarlıklarının daha yüksek olduğu ve daha düşük düzeyde bilişsel çarpıtma kullandıkları bulgulanmıştır. Çalışmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmıştır.
In this research, it is aimed to investigate the relationship between cognitive distortions and self-compassion in a sample of Turkish university students. According to the findings, (n=342, 18-37 ages) cognitive distortions and self-compassion (r= -.59, p < .01) were found to be related. According to the findings, female students had more cognitive distortions and less self-compassion than male students. Finally, participants whose parents had democratical attitudes had more self-compsassion and less cognitive distortions than participants whose parents had non-democratical attitudes. Findings of the study were discussed in the light of the relevant literature.
In this research, it is aimed to investigate the relationship between cognitive distortions and self-compassion in a sample of Turkish university students. According to the findings, (n=342, 18-37 ages) cognitive distortions and self-compassion (r= -.59, p < .01) were found to be related. According to the findings, female students had more cognitive distortions and less self-compassion than male students. Finally, participants whose parents had democratical attitudes had more self-compsassion and less cognitive distortions than participants whose parents had non-democratical attitudes. Findings of the study were discussed in the light of the relevant literature.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bilişsel Çarpıtmalar, Öz Duyarlık, Cognitive Distortions, Self-Compassion
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Boran Sarı, B. (2017). Üniversite öğrencilerinin bilişsel çarpıtmaları ile öz duyarlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi / Investagation of the relationship between cognitive distortions and self-compassion in university students (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.