The effect of interdisciplinary collaboration in language learning: a case study
dc.authorid | 0000-0003-0203-5664 | en_US |
dc.contributor.advisor | Onur, Jale | |
dc.contributor.author | Eflanili, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T22:33:03Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T22:33:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.date.submitted | 2021-06 | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı disiplinlerarası işbirliğinin IB MYP ortaokulu öğrencilerinin dil edinimi derslerindeki başarısı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma üç IB programını ( IB PYP, IB MYP, IB DP) uygulayan İstanbul ilinde yer alan özel bir okulda 194 IB MYP öğrencisi ve toplam 8 IB MYP öğretmeni ile uygulanmıştır. Çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerine ve verilere yer verilmiştir. Araştırmaya katılan her ortaokul öğrencisinden “ İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Ortaokul Öğrencileri için Araştırma-Sorgulamaya Dönük Tutum Ölçeği (ASYTÖ)” tamamlamaları istenmiştir. Ölçeklerden elde edilen veriler SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nicel verilere destek olması amacı ile 8 IB MYP öğretmeni ve her seviyeden 4 ile 5 öğrenci olmak üzere oluşturulan odak gruplar ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda, “Disiplinlerin birleştirilmesi öğrencilerin dil öğrenim sürecine nasıl katkıda bulunur?” ve “Öğrencilerin İngilizce dersine olan tutumu disiplinlerarası anlayışı ve dil öğrenme sürecini nasıl etkilemektedir?” gibi sorulara cevaplar bulunmuştur. Disiplin temelli bilgilerin diğer disiplinler ile etkili bir şekilde birleştirilemediği gözlemlense de, bütüncül bilginin öğrencilerinin bakış açıları üzerinde etkili bir rol oynadığı bilgisine ulaşılmıştır. Böylelikle, dil edinimi dersinde öğrenilen kavramlar ve bağlamlara başka bir derste karşılaşıldığında öğrenci için dil edinimi daha anlamlı ve önemli olmaktadır. Disiplinlerarası eğitiminin ve işbirliğinin faydalarını anlamak adına öğrencilerin disiplinlerarası öğrenme ortamındaki süreçlerini gözlemlemek gerekmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The main objective of the study is to investigate the effects of interdisciplinary teaching and learning on English class and the impact that it creates on the IB MYP Emergent and Capable Level students (Grade 5, 6, 7 and 8) in the selected IB continuum school, applying the MYP curriculum, in Turkey. The study was conducted by using a mixed approach which enables the researcher to use both qualitative and quantitative data collected from 194 middle school students and 8 IB MYP teachers. Each student completed the questionnaires on Inquiry-based Learning and Attitude to English Classes. There are 7 Focus Groups; 5 Focus Groups with a random sampling of middle school students and 2 Focus Groups of related subject area teachers. In line with the purpose of study, the selection of subject-area teachers is limited to English, Maths, and Science which use English as the language of instruction in the selected IB school. The data collected from each participant is analyzed with the help of SPSS 22. Under the light of this study, the answers to the questions such as “In what ways does integrating disciplines contribute to students’ language learning process?”, and “How does students’ attitude towards English class affect the interdisciplinary understanding and language learning process?” are provided. It is understood that discipline-specific approaches cannot interface with other disciplines successfully. On the other hand, holistic knowledge can create a beneficial impact on the students’ perspectives. Therefore, a student can give more meaning and importance to language acquisition when the concepts and contexts are encountered in other disciplines as well. The language would be more meaningful and useful to students and become an indispensable part of learning in students’ minds. To see the benefits of interdisciplinary learning and interdisciplinary collaboration between the teachers, it is important to analyze students’ learning processes in an interdisciplinary learning environment. | en_US |
dc.identifier.citation | Eflanili, Ç. (2021). Disiplinlerarası işbirliğinin dil öğrenimine etkisi: bir vaka çalışması / The effect of interdisciplinary collaboration in language learning: a case study (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/12046 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KT2085 | en_US |
dc.subject | Disiplinlerarası öğrenme | en_US |
dc.subject | Dil edinimi | en_US |
dc.subject | Uluslararası bakalorya ortaokul programı | en_US |
dc.subject | Sorgulamaya dayalı öğrenme | en_US |
dc.subject | Interdisciplinary learning | en_US |
dc.subject | Language acquisition | en_US |
dc.subject | International baccalaureate middle years programme | en_US |
dc.subject | Inquiry-based learning | en_US |
dc.title | The effect of interdisciplinary collaboration in language learning: a case study | en_US |
dc.title.alternative | Disiplinlerarası işbirliğinin dil öğrenimine etkisi: bir vaka çalışması | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |