´´Özgün´´ bir yurttaşın anatomisi olarak Emile

dc.authorid0000-0003-1488-4655en_US
dc.contributor.authorTunçel Önkal, Ahu
dc.contributor.editorErdem, Haluk
dc.contributor.editorGünay, Mustafa
dc.date.accessioned2024-07-12T20:44:44Z
dc.date.available2024-07-12T20:44:44Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentFakülteler, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.description.abstractRousseau'nun eğitim felsefesi ve pratiğine ilişkin görüşleri çoğu zaman çelişik ifadeler içerir. Bu çelişkilerin en açık görüldüğü yer, eğitimciyi ''insan'' ya da ''yurttaş'' yetiştirme amaçları arasında seçim yapmaya zorladığı pasajlardır. Ancak bu çelişkili durum çok eğitimin kaynakları değil, amaçları açısından yapılan bir ayrımın ürünüdür. Bu amaçlarınsa, çağının insanının benlik ve özgürlük kaybına yönelik eleştirileriyle okunduğunda, Rousseau'nun kendi tercihi olmadığı görülebilir. Bu yazıda, Rousseau'nun ideali olan özgün bir benliğe sahip bireyi yetiştirmenin yolunun aslında yurttaşlık eğitiminden geçtiği ortaya koyulmaya çalışılacak ve bu bağlamda Rousseau'nun birey-yurttaş eğitimleri konusundaki görüşlerinin aralarındaki bağlar serimlenecektir.en_US
dc.description.abstractThe views of Rousseau about the phlosophy and practices of education mostly include some paradoxical statements. The most obvious samples of those paradoxical statements are the passages of him in which Rousseau forces educators to make a selection between goals of bringing up a ''man'' or ''citizen''. However, this contradictory sitution is a result of a distinction made in terms of the purposes of education rather than the sources sitution...en_US
dc.identifier.citationTunçel Önkal, A. (2012). ´´Özgün´´ bir yurttaşın anatomisi olarak Emile / Emile: the anatomy of an ´´AUTHENRİC´´ citizen. Özne 17. Kitap-Güz 2012: Rousseau. Özne: Felsefe ve Bilim Yazıları. s. 85-101.en_US
dc.identifier.endpage101en_US
dc.identifier.isbn978-605-4639-32-8
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1676
dc.institutionauthorTunçel Önkal, Ahu
dc.language.isotren_US
dc.publisherÖzne: Felsefe ve Bilim Yazılarıen_US
dc.relation.ispartofÖzne 17. Kitap-Güz 2012: Rousseauen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY05744
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectİnsan-yurttaşen_US
dc.subjectBirey-toplumen_US
dc.subjectÖzgünlüken_US
dc.subjectAmour de soi-amour propreen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectMan-citizenen_US
dc.subjectIndividual-societyen_US
dc.subjectAuthenticityen_US
dc.subjectAmour de soi-amour propreen_US
dc.title´´Özgün´´ bir yurttaşın anatomisi olarak Emileen_US
dc.title.alternativeEmile: the anatomy of an ´´AUTHENRİC´´ citizenen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar