Social entrepreneurship and ethical challenges of entrepreneurship

dc.contributor.authorKarishik, Adelaid
dc.date.accessioned2024-07-12T21:31:43Z
dc.date.available2024-07-12T21:31:43Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractBeing a Socially Responsible means that people and organisations must behave ethically and with sensitivity toward social, cultural, economic and environmental issues. There is definitely a necessity for global thinking in terms of entrepreneurship, ethics in business and the role of social responsibility in our dynamic global society. Clearly, corporate social responsibility is important because of the realities of globalization. The people of the world are becoming more interconnected due to advances of technology, communication and transportation, The global market economy is moving not only goods and services but ideas and values as well. In this paper we will examine the social responsibilities of enterpreneuers and the role of the social enterpreneuers in the economy, inspired by one sentence said by George Brenkert: Enterpreneurship is not simply about how one areates a business or the workings of the economy. lt is far more about how we organize today's society.en_US
dc.description.abstractSosyal Bakımdan sorumlu olmak insanların ve kurumların sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel sorunlara karşı hassas ve etik bir şekilde hareket etmesi anlamına gelir. Girişimcilik, işletme etiği. dinamik küresel toplumumuzda sosyal sorumluluğun rolü bakımlarından küresel bir bakış açısına sahip olunmalıdır. Net bir şekilde kurumsal sosyal sorumluluk küreselleşme gerçeği vasıtasıyla önemli bir hale gelmiştir. Tüm dünya insanı teknolojik, iletişim ve ulaşım gibi konularda yaşanan gelişmeler sayesinde birbirine daha bağlantılı bir hale gelmiştir. Küresel Pazar ekonomisi yalnızca ürünlerde ve hizmet alanlarında değil aynı zamanda fikirler ve değerler alanında da büyümektedir. Bu makalede, George Brenkert'in bir cümlesinden esinlenerek ekonomide sosyal girişimcilerin rolünü ve girişimcilerin sosyal sorumluluklarını inleyeceğiz: Girişimcilik yalnızca bir işletmenin ya da çalışan ekonominin nasıl oluşturulacağı değildir, Daha da ötesinde günümüz toplumunu nasıl düzenlediğimiz ile ilgilidir.en_US
dc.identifier.citationKarishik, A. (2016). Social entrepreneurship and ethical challenges of entrepreneurship / Sosyal girişimcilik ve girişimciliğin etik zorlukları. Maltepe Üniversitesi, International Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016. s. 8-9.en_US
dc.identifier.endpage9en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-81-9
dc.identifier.startpage8en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6301
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY08021
dc.titleSocial entrepreneurship and ethical challenges of entrepreneurshipen_US
dc.title.alternativeSosyal girişimcilik ve girişimciliğin etik zorluklarıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar