Social movements and social networks in relation with girl's education
Tarih
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This presentation critically approaches the emphasis on young females' physicality over social issues such as lack of access to education that they frequently experience. The methodology of this project is a qualitative empirical approach mainly analyzing the movie Rising Girl (20l3), processing online interviews by TED lecturers (Technology, Entertainment and Design), and those who have volunteered as teachers or socialmedia responsible in developing countries.
Bu sunum, genç kızların sık sık deneyimledikleri eğitime erişim eksikliği gibi toplumsal sorunlara eleştirel olarak yaklaşmaktadır. Bu projenin yöntemi, Rising Girl (2013) filmini analiz etmek ve TED (Technology, Entertainment and Design-Teknoloji, Eğlence ve Tasarım) eğitimcileri ve gelişmekte olan ülkelerde sosyal medya sorumlusu veya öğretmen olarak gönüllük yapanlarla çevrimiçi görüşmeler yürütmek olan nitel ampirik yaklaşımlardır.