Okul öncesi dönem çocuklarının duygusal yüz ifadeleri ile kendilerini, anne-babalarını ve öğretmenlerini algılama düzeylerinin incelenmesi
Tarih
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Mutluluk, üzüntü, şaşkınlık, kızgınlık ve nefret bebeklik döneminde yavaş yavaş gelişmeye başlayan ve çocuklar tarafından tanınabilen ilk duygulardır. Duyguların anlaşılması ve tanımlanabilmesinde bilişsel süreçlerin harekete geçirilmesi çok önemlidir. Çocukların yüz ifadelerini tanıma becerilerinin gelişiminin desteklenmesi için, yakın çevreleri ile sağlıklı ve etkili iletişim kurmaları gerekmektedir. Çünkü çocuklar kendi duygularını ve çevrelerindeki insanların sözsüz duygularını anladıklarında rahatlıkla yorumlayabilirler. Özellikle okul öncesi dönemde çocukların yüz ifadelerini sosyal iletişimde kullanabilmeleri için öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Bu noktadan hareketle araştırma, okul öncesi dönem çocuklarının duygusal yüz ifadeleri ile kendilerini, anne-babalarını ve öğretmenlerini algılama düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.