Okul öncesi dönem çocuklarının duygusal yüz ifadeleri ile kendilerini, anne-babalarını ve öğretmenlerini algılama düzeylerinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Mutluluk, üzüntü, şaşkınlık, kızgınlık ve nefret bebeklik döneminde yavaş yavaş gelişmeye başlayan ve çocuklar tarafından tanınabilen ilk duygulardır. Duyguların anlaşılması ve tanımlanabilmesinde bilişsel süreçlerin harekete geçirilmesi çok önemlidir. Çocukların yüz ifadelerini tanıma becerilerinin gelişiminin desteklenmesi için, yakın çevreleri ile sağlıklı ve etkili iletişim kurmaları gerekmektedir. Çünkü çocuklar kendi duygularını ve çevrelerindeki insanların sözsüz duygularını anladıklarında rahatlıkla yorumlayabilirler. Özellikle okul öncesi dönemde çocukların yüz ifadelerini sosyal iletişimde kullanabilmeleri için öğretmenlere büyük görevler düşmektedir. Bu noktadan hareketle araştırma, okul öncesi dönem çocuklarının duygusal yüz ifadeleri ile kendilerini, anne-babalarını ve öğretmenlerini algılama düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi dönem, Duygusal yüz ifadeleri, Yüz ifadelerini tanıma
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Şehitoğlu, M., Danışman, S., Bahadır, B. ve Can Yaşar, M. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının duygusal yüz ifadeleri ile kendilerini, anne-babalarını ve öğretmenlerini algılama düzeylerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.