A comparative study on the impact of implicit and explicit instruction on Turkish EFL learners’ pragmatic competence

dc.authorid0000-0002-2492-2910en_US
dc.contributor.advisorDilman, Hakan
dc.contributor.authorFettahoğlu, Dilehan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:37:15Z
dc.date.available2024-07-12T22:37:15Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-01en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractPragmatic competence is a crucial component for a language learner to possess in order to communicate successfully in the target language. Within this context, this study examines the impact of implicit and explicit instruction on a sample of 66 Turkish EFL learners’ pragmatic competence who were enrolled in a foundation university's preparatory program. The study involves two experimental groups and a control group. Each experimental group was given two distinct instructional approaches, implicit and explicit, on speech acts of responding, request, advice-giving, and refusal throughout the course of five weeks. A Written Discourse Completion Task was delivered to each group before and after the treatment to gauge participants' pragmatic gains. The results were analyzed with ANOVA on SPSS v.24. The findings revealed that explicit instruction was successful for some speech acts, whereas implicit instruction significantly enhanced students' pragmatic abilities. It is concluded that the implicit teaching technique expands Turkish students’ pragmatic skills in English in this regard.en_US
dc.description.abstractÖğrencilerin yabancı dilde etkin bir şekilde iletişim kurmaları açısından edimbilimsel beceriye sahip olmaları büyük önem taşımaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma örtük ve açık yönergeli iki öğretim modelinin bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık bölümünde eğitim gören 66 Türk öğrencinin edimbilimsel yetilerine etkisini araştırmaktadır. Araştırma iki deney ve bir kontrol grubu ile yapılmıştır. Her iki deney grubuna biri örtük yönergeli, diğeri açık yönergeli olmak üzere beş hafta boyunca karşılık verme, rica, tavsiye ve reddetme sözeylemleri üzerine iki farklı ders yöntemi uygulanmıştır. Katılımcıların edimsel kazanımlarını ölçmek adına verileri toplamak için uygulama öncesi ve sonrasında her gruba on sekiz durumdan oluşan Yazılı Söylem Tamamlama Testi uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS v.24 üzerinde ANOVA ile analiz edilmiştir.Bulgular açık yönergeli öğretimin tüm sözeylemlerinde etkili olmadığını, örtük yönergeli öğretimin ise öğrencilerin edimbilimsel becerilerini anlamlı derecede geliştirdiğini göstermiştir. Bu doğrultuda, Türk öğrencilerin İngilizce öğrenimindeki edimsel yetkinliklerini geliştirmek için örtük öğretim tekniğini kullanmanın etkili olabileceği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.identifier.citationFettahoğlu, D. (2023). A comparative study on the impact of implicit and explicit instruction on Turkish EFL learners’ pragmatic competence / Örtük yönergeli ve açık yönergeli öğretimin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin edimbilimsel yetilerine etkisi üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12576
dc.language.isoenen_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2640en_US
dc.subjectPragmaticsen_US
dc.subjectInterlanguage pragmaticsen_US
dc.subjectSpeech acten_US
dc.subjectExplicit instructionen_US
dc.subjectImplicit instructionen_US
dc.subjectPragmatic competenceen_US
dc.subjectEdimbilimen_US
dc.subjectDiller arası edimbilimen_US
dc.subjectEdimsel becerien_US
dc.subjectSözeylemen_US
dc.subjectAçık yönergeen_US
dc.subjectÖrtük yönergeen_US
dc.titleA comparative study on the impact of implicit and explicit instruction on Turkish EFL learners’ pragmatic competenceen_US
dc.title.alternativeÖrtük yönergeli ve açık yönergeli öğretimin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin edimbilimsel yetilerine etkisi üzerine karşılaştırmalı bir çalışmaen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar