A comparative study on the impact of implicit and explicit instruction on Turkish EFL learners’ pragmatic competence
dc.authorid | 0000-0002-2492-2910 | en_US |
dc.contributor.advisor | Dilman, Hakan | |
dc.contributor.author | Fettahoğlu, Dilehan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T22:37:15Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T22:37:15Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.date.submitted | 2023-01 | en_US |
dc.department | Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Pragmatic competence is a crucial component for a language learner to possess in order to communicate successfully in the target language. Within this context, this study examines the impact of implicit and explicit instruction on a sample of 66 Turkish EFL learners’ pragmatic competence who were enrolled in a foundation university's preparatory program. The study involves two experimental groups and a control group. Each experimental group was given two distinct instructional approaches, implicit and explicit, on speech acts of responding, request, advice-giving, and refusal throughout the course of five weeks. A Written Discourse Completion Task was delivered to each group before and after the treatment to gauge participants' pragmatic gains. The results were analyzed with ANOVA on SPSS v.24. The findings revealed that explicit instruction was successful for some speech acts, whereas implicit instruction significantly enhanced students' pragmatic abilities. It is concluded that the implicit teaching technique expands Turkish students’ pragmatic skills in English in this regard. | en_US |
dc.description.abstract | Öğrencilerin yabancı dilde etkin bir şekilde iletişim kurmaları açısından edimbilimsel beceriye sahip olmaları büyük önem taşımaktadır. Bu doğrultuda, bu çalışma örtük ve açık yönergeli iki öğretim modelinin bir vakıf üniversitesinin İngilizce hazırlık bölümünde eğitim gören 66 Türk öğrencinin edimbilimsel yetilerine etkisini araştırmaktadır. Araştırma iki deney ve bir kontrol grubu ile yapılmıştır. Her iki deney grubuna biri örtük yönergeli, diğeri açık yönergeli olmak üzere beş hafta boyunca karşılık verme, rica, tavsiye ve reddetme sözeylemleri üzerine iki farklı ders yöntemi uygulanmıştır. Katılımcıların edimsel kazanımlarını ölçmek adına verileri toplamak için uygulama öncesi ve sonrasında her gruba on sekiz durumdan oluşan Yazılı Söylem Tamamlama Testi uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS v.24 üzerinde ANOVA ile analiz edilmiştir.Bulgular açık yönergeli öğretimin tüm sözeylemlerinde etkili olmadığını, örtük yönergeli öğretimin ise öğrencilerin edimbilimsel becerilerini anlamlı derecede geliştirdiğini göstermiştir. Bu doğrultuda, Türk öğrencilerin İngilizce öğrenimindeki edimsel yetkinliklerini geliştirmek için örtük öğretim tekniğini kullanmanın etkili olabileceği sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | Fettahoğlu, D. (2023). A comparative study on the impact of implicit and explicit instruction on Turkish EFL learners’ pragmatic competence / Örtük yönergeli ve açık yönergeli öğretimin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin edimbilimsel yetilerine etkisi üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/12576 | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | T.C. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KT2640 | en_US |
dc.subject | Pragmatics | en_US |
dc.subject | Interlanguage pragmatics | en_US |
dc.subject | Speech act | en_US |
dc.subject | Explicit instruction | en_US |
dc.subject | Implicit instruction | en_US |
dc.subject | Pragmatic competence | en_US |
dc.subject | Edimbilim | en_US |
dc.subject | Diller arası edimbilim | en_US |
dc.subject | Edimsel beceri | en_US |
dc.subject | Sözeylem | en_US |
dc.subject | Açık yönerge | en_US |
dc.subject | Örtük yönerge | en_US |
dc.title | A comparative study on the impact of implicit and explicit instruction on Turkish EFL learners’ pragmatic competence | en_US |
dc.title.alternative | Örtük yönergeli ve açık yönergeli öğretimin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin edimbilimsel yetilerine etkisi üzerine karşılaştırmalı bir çalışma | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dspace.entity.type | Publication |