Eril tahakkümün gölgesinde bir sanatçı: Alma (Mahler)

Küçük Resim Yok

Tarih

2016

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Ege Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Aralık, 1901’de Gustav Mahler tarafından yazılmış yıkıcı bir mektup aldıktan sonra Alma çok büyük hayal kırıklığına uğrar. Bundan sonra, Alma’dan tek mesleğinin kocasını sevmek olması beklenmektedir. Kısa süreli bir tereddütten sonra, Alma, Gustav Mahler’in isteğini kabul eder ve çift Mart, 1902’de evlenir. Araştırmayı Alma’nın aldığı mektuptan başlatan bu çalışma, bize Alma’nın Gustav Mahler’le evliliği boyunca sembolik şiddet ve eril tahakküm altında olduğunu kanıtlayacaktır. Gustav Mahler eril illusio’sunu Alma’ya dayatırken, Alma’nın aşk oyununun kurallarına uyması ve dayatılmış dişil habitus ile sınırlandırılmış sanat alanı içerisinde konumlanması beklenmiştir. Son olarak, bu çalışma bize gösterecektir ki Alma, Gustav Mahler’e itaat etmeseydi Gustav Mahler’in Alma’ya tahakkümü mümkün olmazdı. Bu nedenle, Gustav Mahler ve Alma arasındaki işbirliği ve suç ortaklığının eril tahakkümü güçlendirdiği iddia edilebilir.
After receiving a devastating letter on December 1901 written by Gustav Mahler, Alma is very disappointed. From now on, Alma is expected to have only one profession which is to make her husband happy. After a short period of hesitation, Alma accepts what Gustav Mahler requested and the couple gets married on March 1902. Starting the inquiry from the letter Alma received, this study will prove us that Alma was under symbolic violence and masculine domination during her marriage with Gustav Mahler. While Gustav Mahler imposed his masculine illusio to Alma, Alma was supposed to obey the rules of the game of love and be positioned within the restricted art field with an imposed feminine habitus. Lastly, this study will also illustrate us that without the obedience of Alma to Gustav Mahler, it wouldn’t be possible for Gustav Mahler to dominate over Alma. Therefore, it might be valid to claim that cooperation and complicity between Gustav Mahler and Alma strengthened masculine domination.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Alma (Mahler), Gustav Mahler, Bourdieu, Eril tahakküm, Alma (Mahler), Gustav Mahler, Bourdieu, Masculine domination

Kaynak

Ege Üniversitesi Sosyoloji Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

34

Künye

Eren, O. (2016). Eril tahakkümün gölgesinde bir sanatçı: Alma (Mahler). Ege Üniversitesi Sosyoloji Dergisi. (34), s. 223-242.