Factors that determine the efficacy of teaching English to gifted children: Implications for the development of elt programs

Küçük Resim Yok

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The aim of this study is to shed light on the experiences of English language teachers working with gifted students and to make inferences for English language teaching programs based on these experiences. Ten English language teachers, whose experience of working with gifted students in private schools in different parts of Istanbul ranged from 1 to 7 years, participated in this qualitative study. The data were collected through in-depth interviews with teachers and analyzed by thematic analysis method. The findings obtained as a result of the study determined the difficulties experienced by English language teachers and what support they needed. At the same time, the views of English language teachers about English teaching programs have been shed light on. Comments on what can be changed in these programs are shared. The results of the study revealed the characteristics of English language teachers who can work with gifted students, the materials and assessment and evaluation tools used in the education of these students, and the recommendations for English language teaching programs. The results of the study showed that English language teachers who will work with gifted students should be creative, energetic, fair and planned. At the same time, it was revealed that English language teachers thought that the education they received at the university was insufficient to work with gifted people. It has been seen that it is necessary to develop new content on the basis of certain courses in English language teaching programs.
Bu çalışmanın amacı üstün yetenekli öğrencilerle çalışan İngilizce öğretmenlerinin tecrübelerini öğrenmek ve bu tecrübelerden yola çıkarak İngilizce öğretmenliği öğretmen eğitimi programları için çıkarımlarda bulunmaktır. Nitel araştırma metodunun kullanıldığı bu çalışmaya İstanbul'un farklı bölgelerindeki özel okullarda üstün yeteneklilerle çalışma tecrübeleri 1 ile 7 yıl arasında değişen 10 tane İngilizce öğretmeni katılmıştır. Veriler; öğretmenlerle yapılan derinlemesine görüşmeler ile toplanmış ve tematik analiz yöntemi ile incelenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular İngilizce öğretmenlerinin üstün yetenekli öğrenciler ile çalışırken yaşadıkları zorlukları ve bu zorlukların üstesinden gelebilmek için ihtiyaçları olan desteğin ne olduğunu belirlemiştir. Aynı zamanda İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretmenliği öğretmen yetiştirme programları hakkındaki görüşleri ortaya çıkarılmış ve öğretmenlerin bu programlarda nelerin değiştirilebileceği hakkındaki yorumlarına değinilmiştir. Çalışmanın sonuçları üstün yeteneklilerle çalışabilecek İngilizce öğretmenlerinin özelliklerinin neler olması gerektiğini, bu öğrencilerin eğitiminde kullanılan materyal ve ölçme değerlendirme araçlarının neler olduğunu ve İngilizce öğretmenliği programlarına yönelik önerileri ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçları üstün yeteneklilerle çalışacak İngilizce öğretmenlerinin yaratıcı, enerjik, adil ve planlı olması gerektiğini göstermiştir. Aynı zamanda İngilizce öğretmenlerinin üniversitede almış oldukları eğitimin üstün yeteneklilerle çalışabilmek adına yetersiz olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Gifted students, Language teaching, English language teaching departments, Üstün yetenekli öğrenciler, Dil öğretimi, İngilizce öğretmenliği programları

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tokcan, İ. M. (2022). Factors that determine the efficacy of teaching English to gifted children: Implications for the development of elt programs / Üstün zekalı çocuklara İngilizce öğretiminin etkinliğini belirleyen faktörler: İngilizce öğretimi programlarının geliştirilmesi için çıkarımlar. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.