The role of affective factors on the development of reading skills: Extra-curricular activities during distance education
Yükleniyor...
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
This study investigates the effects of extra-curricular short stories on the development and enrichment of students’ reading skills at university English prep classes and also examines the role of affective factors on the development of reading skills. In this respect, a comprehensive literature review is done. In this mixed-method research, the necessary data were collected through a pre-test, a post-test, and a questionnaire that consists of students’ points of view about reading skills. The participants of this study attended online classes via Blackboard online learning and teaching platform. There were two groups of participants; a control group and an experimental group each of which consisted of thirteen English prep class students. These participants attended the research voluntarily. The pre-test, the post-test, and the questionnaire were given to both groups, whereas, eight different extra-curricular short stories and related reading activities were only given to the experimental group. The collected data were analysed with Excel. The findings indicated that the reading acquisition and skills of the experimental group were enriched. Their language proficiency improved, and their points of view and negative feelings toward reading changed positively. Moreover, the result of the study revealed that affective factors such as anxiety, motivation, and curiosity played an important role in reading skills. As a consequence, the reading process is cognitively and emotionally demanding. During distance education, extra-curricular short stories can be used in online classes to develop and enrich students' reading skills. Besides, they highly change students’ points of view positively toward affective factors which influence learning a foreign language process.
Bu çalışma uzaktan eğitim süreci boyunca üniversite İngilizce hazırlık sınıflarında kısa hikayelerin müfredat dışı okuma materyali olarak kullanılması sonucu öğrencilerin okuma becerilerinde kaydedilen ilerleme ve gelişmeye etkilerini ve öğrencilerin bu süreçte okuma becerilerine yönelik hissettikleri duygusal faktörlerin rolünü araştırmaktadır. Bu karma çalışmada gerekli veriler bu araştırma için hazırlanan bir adet ön test, bir adet son test ve öğrencilerin görüşlerini bildirdiği bir adet anket aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılar testlere ve ankete Blackboard çevrimiçi öğrenme ve öğretme platformu üzerinden erişim sağlamıştır. Her ikisi de on üç İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisinden oluşan bir adet kontrol grubu ve bir adet deney grubu, çalışmaya destek olmak için gönüllü katılım sağlamıştır. Ön test, son test ve anket her iki gruba da uygulanmış fakat sekiz adet müfredat dışı kısa hikaye ve bu hikayelere bağlı olan okuma aktiviteleri sadece deney grubuna verilmiştir. Veriler excel kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre müfredat dışı kısa hikayeleri okuyan ve okuma aktivitelerini tamamlayan deney grubu hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce okuma becerilerinin geliştiği, dil yeterliğinin arttığı, bakış açılarının ve okumaya bağlı olarak hissettikleri olumsuz duyguların değiştiği, bunların yanı sıra verilen anket aracılığıyla öğrencilerin yabancı dil okuma becerilerine yönelik bakış açılarında ve endişe, kaygı, motivasyon, merak gibi okuma becerilerini etkileyen duygusal faktörlerde olumlu değişimlerin gözlendiği sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak, okuma süreci hem bilişsel hem de duygusal olarak talepkardır. Uzaktan eğitim süreci boyunca öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve zenginleştirmek için müfredat dışı kısa hikayeler alternatif ders materyali olarak kullanılabilir. Ayrıca, bu müfredat dışı kısa hikayeler, öğrencilerin yabancı dil öğrenme sürecini etkileyen duygusal faktörlere karşı bakış açısını olumlu yönde değiştirmiştir.
Bu çalışma uzaktan eğitim süreci boyunca üniversite İngilizce hazırlık sınıflarında kısa hikayelerin müfredat dışı okuma materyali olarak kullanılması sonucu öğrencilerin okuma becerilerinde kaydedilen ilerleme ve gelişmeye etkilerini ve öğrencilerin bu süreçte okuma becerilerine yönelik hissettikleri duygusal faktörlerin rolünü araştırmaktadır. Bu karma çalışmada gerekli veriler bu araştırma için hazırlanan bir adet ön test, bir adet son test ve öğrencilerin görüşlerini bildirdiği bir adet anket aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılar testlere ve ankete Blackboard çevrimiçi öğrenme ve öğretme platformu üzerinden erişim sağlamıştır. Her ikisi de on üç İngilizce hazırlık sınıfı öğrencisinden oluşan bir adet kontrol grubu ve bir adet deney grubu, çalışmaya destek olmak için gönüllü katılım sağlamıştır. Ön test, son test ve anket her iki gruba da uygulanmış fakat sekiz adet müfredat dışı kısa hikaye ve bu hikayelere bağlı olan okuma aktiviteleri sadece deney grubuna verilmiştir. Veriler excel kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre müfredat dışı kısa hikayeleri okuyan ve okuma aktivitelerini tamamlayan deney grubu hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce okuma becerilerinin geliştiği, dil yeterliğinin arttığı, bakış açılarının ve okumaya bağlı olarak hissettikleri olumsuz duyguların değiştiği, bunların yanı sıra verilen anket aracılığıyla öğrencilerin yabancı dil okuma becerilerine yönelik bakış açılarında ve endişe, kaygı, motivasyon, merak gibi okuma becerilerini etkileyen duygusal faktörlerde olumlu değişimlerin gözlendiği sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak, okuma süreci hem bilişsel hem de duygusal olarak talepkardır. Uzaktan eğitim süreci boyunca öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmek ve zenginleştirmek için müfredat dışı kısa hikayeler alternatif ders materyali olarak kullanılabilir. Ayrıca, bu müfredat dışı kısa hikayeler, öğrencilerin yabancı dil öğrenme sürecini etkileyen duygusal faktörlere karşı bakış açısını olumlu yönde değiştirmiştir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Extra-curricular, Distance education, Online education, Short stories, Reading comprehension, Affective factors
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özdemir, Z. (2022). The role of affective factors on the development of reading skills: Extra-curricular activities during distance education / Duygusal faktörlerin okuma becerilerini geliştirmedeki rolü: Uzaktan eğitimde müfredat dışı aktiviteler. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.