Öğretmen adaylarının çocuk hakları bildirgesine yönelik görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Günümüzde 0-18 yaş aralığındaki bireylerin maruz kaldığı çok yönlü durumlar söz konusudur. Buna ilişkin çocukların haklarının açıkça tespitinin yapıldığı ve açıklandığı Çocuk Hakları Bildirgesi bulunmaktadır. Dünya’nın hemen her ülkesince kabul edilmiş, Türkiye Cumhuriyeti tarafından 1990 yılında imzalanmış, 1995 yılında ise Bakanlar Kurulu’nca onaylanarak yürürlüğe girmiştir. Sözleşme tüm çocukların yaşamsal, gelişimsel, eğitimsel, kalıtımsal vs. hakları ile ilgili oldukça ayrıntılı toplam 54 maddeden oluşmaktadır. (DİE ve UNICEF,1999) Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının çocuk hakları bildirgesine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada SPSS analiz yöntemi kullanılarak öğretmen adaylarının çocuk hakları bildirgesine yönelik görüşleri nicel çalışma ile sonuçlandırılacaktır. Bu çalışma Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesindeki elli Sosyal Bilgiler, altmış Sınıf öğretmenliği, elli sekiz ilköğretim matematik, kırk beş Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, elli Türkçe, altmış İngilizce ve kırk Okul Öncesi Öğretmen adayı üzerinde uygulanmıştır. Araştırma bulguları üzerinde halen çalışılmakta olup SPSS’ten elde ettiğimiz veriler T Testi ve Anova kullanılarak sonuçlar paylaşılacaktır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çocuk hakları sözleşmesi, Öğretmen adayları
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çeliktaş, B., Karaman, T., Öndeş, D., Özkan, A. ve Öncüloğlu, S. (2019). Öğretmen adaylarının çocuk hakları bildirgesine yönelik görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.