PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR
dc.contributor.author | Varışlı, Berfin | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T22:04:22Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T22:04:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.description.abstract | COVID-19 pandemisi başta toplumsal kurumlar olmak üzere toplumsal yaşamın heralanında değişime neden olmuştur. Küresel salgınla birlikte adeta bir zorunluluk haline kapanmave kısıtlamalar bireylerin gündelik yaşam pratiklerini dönüştürmüştür. Alınan önlemlerin etkileri,özellikle eğitim kurumlarının kapanması ve çevrimiçi eğitime hızlı geçiş ile doruk noktasınaulaşmıştır. Bu çalışma, COVID-19 pandemisinde eğitimde meydana gelen dönüşümleri üçbölümde incelemeyi amaçlamaktadır. İlk bölümde, Pierre Bourdieu, Jean-Claude Passeron veZygmunt Bauman'ın vurguladığı farklı sosyo-ekonomik statüden öğrencilerin karşılaştıklarısorunlar tartışılacak ve bu sorunların pandemi döneminde derinleşip derinleşmediğiincelenecektir. Dezavantajlı gruplardan öğrenciler internete ve çevrimiçi eğitim gereçlerineerişimde sorun yaşayabilmektedir. Bu durum özellikle pandemi döneminde öğrenciler arasındasorunlara olabilmektedir. İkinci bölümde, öncelikle Emile Durkheim ve Anthony Giddenstarafından ortaya atılan eğitimde toplumsallaşma süreci tartışılacak, ikinci olarak datoplumsallaşma sürecinin çevrimiçi eğitimle birlikte dönüşümü ve öğretmen-öğrencietkileşimindeki değişim ortaya konacaktır. Eğitimde toplumsallaşmanın hem öğrenciyi hem deöğretmeni kapsadığı göz önüne alındığında çevrimiçi eğitimin doğası gereği söz konusutoplumsallaşma süreçlerinde değişim de kaçınılmazdır. Son olarak, üçüncü bölümde ise,Foucaultyen bir bakış açısıyla, bilgiye erişim ve bilgiyi tüketme hızının artması nedeniylepandemi döneminde “bilgi”, “iktidar” ve “özne”nin kesişimselliğinin dönüşümü irdelenecektir.Çevrimiçi eğitime geçişle birlikte eğitimde denetim de dönüşmüştür. Öğrencinin bilgiye ulaşımıve tüketimi hızlanmıştır. Bu durum iktidarın üretimi ve yeniden üretiminde köklü bir değişimeneden olmaktadır. | en_US |
dc.identifier.endpage | 249 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-2610 | |
dc.identifier.issue | 26 | en_US |
dc.identifier.startpage | 237 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 417273 | en_US |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/417273 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/9691 | |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.indekslendigikaynak | TR-Dizin | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KY05019 | |
dc.title | PANDEMİ SÜRECİNDE EĞİTİMİN DÖNÜŞÜMÜ: ÇEVRİMİÇİ EĞİTİMİN SOSYOLOJİK YANSIMALAR | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |