Video art in art space and cinema: identical and their significance

Küçük Resim Yok

Tarih

2015

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

"History of Presence" or the current societies are integrated with the digital images and controlled by advanced technologies. ln this relationship of "the real" and "the image/s' the artist claims to simpIify the video in order to deal with the issues of existence as of today and the cinema on a larger scale becomes the important tool to represent/present/construct the identities and cultural features.
Dijital imgelerle teknolojinin manifestolarına boğulmuş durumdayız. Sanatçı varoluş sorunlarıyla başa çıka bilmek için videoyu basitleştirdi ve sinema birbirinin tıpa tıp aynı kültürel özellikleri temsil etmek için geniş çapta önemli bir faktör haline geldi. Minimalist bir yaklaşım olarak video sanatı hem sinemayı hem de onun yaşam deneyimini kesintiye uğratan üretimini eleştirir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Cinema, Video art, Art, Sinema, Sanat

Kaynak

2015 İstanbul International Student Congress: Faculty Of Fine Arts

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Khan, H.A. (2015). Video art in art space and cinema: identical and their significance. Salta, Z.H. (ed.). 2015 İstanbul International Student Congress: Faculty Of Fine Arts (15-16 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.