Mimari tasarım stüdyosunda bir tamir deneyimi: Covid-19 ve uzaktan eğitim süreci
Küçük Resim Yok
Tarih
2020
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Mimarlar Odası İzmir Şubesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
COVID-19 pandemisi, hâlihazırda yürütülmekte olan ancak işlevini yitiren geleneksel eğitim modellerinin onarılması gerekliliğini gündeme getirmiş; mimari tasarım eğitimi anlayışının da bu yeni teknolojik-toplumsal-psikolojik çerçeveye göre sorgulanmasını ve geliştirmesini kaçınılmaz kılmıştır. Bu kapsamda çalışma, Maltepe Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi’nde 2019-2020 bahar yarıyılında uzaktan eğitimle yürütülen mimari tasarım stüdyolarında, kendiliğinden oluşan tamir sürecini ve sürecin yol açtığı dönüşümleri tartışmaya açmaktadır. Bu dönüşümler, öğrencilerle ve yürütücülerle yapılan derinlemesine görüşmeler aracılığıyla, tasarım stüdyosunda mekân, zaman ve yöntem olmak üzere üç başlıkta incelenmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
mimari tasarım stüdyosu, internet tabanlı uzaktan eğitim, çevrimiçi eğitim, COVID-19
Kaynak
Ege Mimarlık
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
108
Künye
Özgüven, Y., Şen Bayram, A. K. ve Cantürk, E. (2020). Mimari tasarım stüdyosunda bir tamir deneyimi: Covid-19 ve uzaktan eğitim süreci. Ege Mimarlık, Mimarlar Odası İzmir Şubesi.108, s.64-69.