Okul öncesinde çevre eğitiminin önemi
dc.contributor.author | Bulat, Elif Kübra | |
dc.contributor.author | Kurugöllü, Feyza Nazlıgül | |
dc.contributor.author | Çetinkaya, Selda | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:32:44Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:32:44Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 1997-2017 yılları arasında Türkiye’de gerçekleştirilen okul öncesi dönemde çevre eğitimi konulu yüksek lisans, doktora tezi, ulusal makale, dergi ve kitapların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada doğrudan okul öncesi dönem çocuğuna ilişkin çevre eğitimi ile ilgili 1 doktora tezi, 4 lisans tezi, 8 ulusal makale, 2 dergi ve 8 kitap nitel araştırmalarda kullanılan literatür tarama yönteminden yararlanılmıştır. Bu araştırmada çevre eğitimin farklı tanımları, çevre eğitiminin önemi ve günümüzde daha iyi bir çevre eğitimi için kullanılan alternatif yöntem ve yaklaşımlar incelenmiştir. Bu çalışmanın bulgularına göre çevre bilincinin erken yaşta kazandırılması için aile ile başlayan bir süreç ele alınır. Ailenin çevre eğitimi konusundaki olumlu tutumu çocuklarında bilinçli yetişmesini sağlar. Okul öncesi kurumlarında uygulanan programlarda çevre eğitimi ile ilgili bulunan kazanım-göstergeler genişletilmeli ve daha çok yer verilmelidir. Öğretmen adayları okul öncesi dönemde bulunan çocuklarda çevreyle ilgili olumlu tutum ve çevre bilincinin kazandırılması için doğayla iç içe zenginleştirilmiş uyarıcıların bulunduğu eğitim ortamları hazırlamalı ve uygulanan diğer etkinliklerle çevre eğitimini bütünleştirmelidir. Gelecek nesillerin yetiştirilmesinde, öğretmenlerin sahip olduğu niteliklerin önemi düşünüldüğünde Eğitim Fakültesi ders programlarında çevre eğitimine daha fazla önem verilmelidir. Fakültelerde bulunan sosyal faaliyetlerle de desteklenmelidir. Çalışmanın sonunda, çevre eğitiminin daha etkili hale getirilebilmesi için neler yapılmasına ilişkin çeşitli öneriler sunulmuş, çevre eğitiminin önemi bir kez daha vurgulanmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | Bulat, E. Kç, Kurugöllü, F. N. ve Çetinkaya, S. (2019). Okul öncesinde çevre eğitiminin önemi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/786 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06256 | |
dc.subject | Okul öncesi dönem | en_US |
dc.subject | Çevre eğitimi | en_US |
dc.subject | Çevre bilinci | en_US |
dc.subject | Çevre duyarlılığı | en_US |
dc.title | Okul öncesinde çevre eğitiminin önemi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |