Eğitim ve bilim düşüncesi

dc.contributor.authorŞen, Zekai
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:37Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:37Z
dc.date.issued2018en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractSistematik eğitim dünyanın her ülkesinde vatandaşlarına eşit bilgilendirme hizmeti vermek için en başta gelen bir sorumluluktur. Değişik ülkelerde bakanlıklar gibi eğitim birimleri tarafından otoriter olarak hazırlanan kitap ve eğitim sistemi vasıtası ile ilkokuldan üniversite bitimine kadar olan sürede gençlere verilen dersler onların kişilik, dünya görüşü, bilgi edinme, bilgili olmak gibi vasıflarını ayarlamaya odaklanmıştır. Bazı ülke ve topluluklarda eğitim sisteminde düşüncenin canlı boyutları oldukça sığlaştırılmış veya pek olmayacak biçimde çerçevelenmiştir. Kişilerin en verimli olabileceği gençlik yaşlarında verilen eğitimin donuk ve durağan olması yerine canlı (dinamik) olarak verilebilmesi için düşünme yeteneklerinin artırılması gerekir. Böyle bir artırımda bilim felsefesi ve onun sonrasında veya beraberinde mantık ilke ve kurallarının kullanımının öğretilmesi çok önem arz eder. Bazı topluluklarda ve ülkelerde eğitimin sanki bir kabı doldururcasına bilgi yığınlarını hafızada ezberci bir biçimde biriktirilmesi olarak uygulanması üretken, yenilikçi ve tetikleyici akıl ürünlerine varabilmeyi engellemektedir. Bu yazıda etkin eğitimin canlı bir şekilde düşünme ile bilim, felsefe ve mantık kuralları ile yapılması konularına kısaca değinilerek bazı tekliflerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractSystematic education is the first responsibility as equal information service to countrymen in every country in the world. Educational system is under the auspicious of various ministries in different countries and it provides to adjust from the primary school to the end of university training all the necessary and fundamental knowledge to youngsters for their personal, worldly view, knowledge gains towards enlightened individuals. In some of the countries and societies, the vivid dimensions of education has been either shallowed or surrounded by means of unbelievable circumstances. During the most productive ages of the youths instead of stagnant education system it is necessary to provide active education by improving their thinking capabilities. In such an approach apart from the science philosophy the ability to use logical principles and rules are very important. In some countries and societies the education is like accumulation of memorable knowledge in a memory cup against generative, innovative and mind triggering developments. In this article, there will be some suggestions for active and effective education based on the science philosophy and logical rule principles.en_US
dc.identifier.citationŞen, Z. (2018). Eğitim ve bilim düşüncesi / Education and scientific thinking. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 1(1), s. 1-6.en_US
dc.identifier.endpage6en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/36389/371662
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2658
dc.identifier.volume1en_US
dc.institutionauthorŞen, Zekai
dc.language.isotren_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.ispartofÜniversite Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.isversionof10.32329/uad.371662en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03998
dc.subjectBilimen_US
dc.subjectcanlılıken_US
dc.subjectdilen_US
dc.subjectdüşünceen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectfelsefeen_US
dc.subjectmantıken_US
dc.subjectsistemen_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectactivityen_US
dc.subjectlanguageen_US
dc.subjectthinkingen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectphilosophyen_US
dc.subjectlogicen_US
dc.subjectsystemen_US
dc.titleEğitim ve bilim düşüncesien_US
dc.title.alternativeEducation and scientific thinkingen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar