Toplam kalite yönetiminin çalışan motivasyonu üzerine etkisi: İlaç sektöründe bir uygulama

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2014

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Her işletme hem ulusal hem uluslararası piyasalarda rekabet üstünlüğü sağlamak, müşteriler tarafından tercih edilmek, hedeflerine en az maliyetle ulaşmak ister. Bu ise ancak motive olmuş çalışanlar ile gerçekleşebilir. Çalışanların motivasyonları arttıkça buna bağlı olarak verimlilikleri de artar. Çalışanların verimliliğinin artması, işletmenin hedeflerine ulaşmasına bir adım daha yaklaşması anlamına gelmektedir. Toplam kalite yönetimi bir işletmede verimliliği maksimum düzeye çıkarmak, sıfır hataya yaklaşmak ve %100 müşteri tatmini sağlamada benimsenmesi gereken ve şirket içi tam katılımın sağlandığı bir yönetim anlayışıdır. Kalite, iç ve dış müşterilerin gizli ve açık tüm istek ve ihtiyaçlarını karşılayan temel bir iş stratejisidir. Bir işletmede Toplam Kalite Yöntemini uygulamasıyla birlikte iç ve dış müşterilerinin tatmini, çalışma koşullarının iyileşmesi, verimlilik, işletme içerisindeki birimler arasında işbirliği konularında iyileşmeler sağlanmaktadır. Bu çalışmada Toplam Kalite Yönetimi ve Motivasyon konuları incelenecek ve ana çalışma konusu olan İstanbul ilinde faaliyet gösteren bir ilaç firması üzerinde Toplam Kalite Yönetiminin ne derece uygulandığı ve çalışanların motivasyonu üzerindeki etkisi incelenecektir.
Every company in terms of national and international markets would want to have competition supremacy, being chosen by customers, and to reach their targets with the least of mission cost. This can only happen with motivated workers. As the motivation of workers increase, efficiency related to this also increases. The increase of workers' efficiency means that the company has reached one more step to their aims. The type of company understanding in terms of total quality management is to reach the efficiency level to the maximum, to reach zero faults, the adaptation of how to reach 100% customer satisfaction and within the company, full participation. The basic work strategy of quality supplies the needs of internal and external customers with both their private and clear requests. In a company, with the application of total quality management, improvements are being provided in the satisfaction of internal and external customers, working conditions, efficiency, and topics to do with co-operation within the departments inside the company. In this study of Total Quality Management and motivation topics will be examined. A medicine company in one of İstanbul's county's, the main topic of study is being assesed on how Total Quality Management is applied and how if effects the motivation of employers.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Toplam kalite yönetimi, Motivasyon, Verimlilik, İşgören, Total quality management, Motivation, Efficiency, Employer

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aydın, Ç,. (2014). Toplam kalite yönetiminin çalışan motivasyonu üzerine etkisi: İlaç sektöründe bir uygulama / The effects of total quality management on employee motivation: An application in pharmaceutical sector (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.