Okul öncesi hikaye ve masal kitaplarında cinsiyet rolleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Kitaplar çocukların dış dünyayı algılama ve keşfetme süreçlerinde rehber olan somut materyallerin başında gelmektedir (İşyar, 2007). Toplumdaki kalıp yargılara özellikle cinsiyet rolleri ile toplumun ilişkisi üzerinden kitaplarda yer verilmektedir. Çocuk edebiyatında da bu kalıp yargıların aktarımı görülmektedir. Toplumda var olan konumunu ve toplum cinsiyetine biçtiği rolleri anlamaya ve empoze edilen düşünceyi benimsemeye müsait olan çocuk birey, kitaplardaki kalıp yargıların manipülasyonundan etkilenmektedir. Biz de çalışmamızda, okul öncesi hikâye ve masal kitaplarında cinsiyet rollerinin nasıl dağıldığını ve erkek/erkek çocuk ve kadın/kız çocuk rollerinin nasıl işlendiğini gözlemlemeyi amaçladık.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çocuk edebiyatı, Çocuklarda cinsiyet rolleri, Çocuk kitaplarında cinsiyet rolleri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Bahçetepe, E., Korkut, A. S., Ağca, H. G., Çakır, Z., Bakkal, C. E., Polat, B. (2019). Okul öncesi hikaye ve masal kitaplarında cinsiyet rolleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.