Okul öncesi hikaye ve masal kitaplarında cinsiyet rolleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Kitaplar çocukların dış dünyayı algılama ve keşfetme süreçlerinde rehber olan somut materyallerin başında gelmektedir (İşyar, 2007). Toplumdaki kalıp yargılara özellikle cinsiyet rolleri ile toplumun ilişkisi üzerinden kitaplarda yer verilmektedir. Çocuk edebiyatında da bu kalıp yargıların aktarımı görülmektedir. Toplumda var olan konumunu ve toplum cinsiyetine biçtiği rolleri anlamaya ve empoze edilen düşünceyi benimsemeye müsait olan çocuk birey, kitaplardaki kalıp yargıların manipülasyonundan etkilenmektedir. Biz de çalışmamızda, okul öncesi hikâye ve masal kitaplarında cinsiyet rollerinin nasıl dağıldığını ve erkek/erkek çocuk ve kadın/kız çocuk rollerinin nasıl işlendiğini gözlemlemeyi amaçladık.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çocuk edebiyatı, Çocuklarda cinsiyet rolleri, Çocuk kitaplarında cinsiyet rolleri
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Bahçetepe, E., Korkut, A. S., Ağca, H. G., Çakır, Z., Bakkal, C. E., Polat, B. (2019). Okul öncesi hikaye ve masal kitaplarında cinsiyet rolleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.