Benzeşim (analoji) yönetimi kullanarak lise 2. sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın temel amacı analoji kullanarak lise ikinci sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusunu daha iyi anlamalarının sağlanması ve kavram yanılgılarının giderilmesidir. Öğrencilerin bu konudaki kavram yanılgılarını tespit etmek için 47 sorudan oluşan çoktan seçmeli ve doğru/yanlış seçeneklerinin bulunduğu test 38 lise ikinci sınıf öğrencisine öğretim öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Deney grubundaki öğrencilere 5 analoji öğretim sürecinde gruplar halinde yaptırılmış, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlar deney grubunun kavram başarısının istatiksel olarak kontrol gruba göre daha iyi olduğunu ortaya koymuştur. Yapılan yüzde analizi sonuçları da deney grubunda bulunan öğrencilerin belirlenen hedefler doğrultusunda kavram yanılgılarının kontrol grubunda bulunan öğrencilerden daha az olduğu bulunmuştur. Diğer yandan sonuçların analizi, her iki grupta da öğrencilerin kimyasal denge konusunda (1) tepkime dengeye gelirken (2) kimyasal dengenin özellikleri (3) kimyasal dengeye etki eden faktörler ve (4) katalizör ilavesi ile ilgili olarak kavram yanılgılarının olduğunu göstermiştir.
The main purpose of this study is to use analogy that promote conceptual change in 10 grade students misconception on the concept pf chemical equilibrium. To diognose students misconception in the concept of chemical equilibrium a 47 items multiple choice and true/false test administred 38. 10th grade students. In the experimental group students made 5 anology in small groups during the instruction while control group instructed with traditional teaching method. The results showed that the experimental group statistically showed higher performance on understanding of chemical equilibrium concepts than the control group. In adition analysis of resuts a percentages showed that experimental group have lower percentage of misconceptions on chemical equilibrium than control group. Also analysis of results showed that both of the group have misconceptions in the areas related to (1) approach to equilibrium (2) characteristics of chemical equilibrium (3) changing equilibrium conditions and (4) adding a catalyst.
The main purpose of this study is to use analogy that promote conceptual change in 10 grade students misconception on the concept pf chemical equilibrium. To diognose students misconception in the concept of chemical equilibrium a 47 items multiple choice and true/false test administred 38. 10th grade students. In the experimental group students made 5 anology in small groups during the instruction while control group instructed with traditional teaching method. The results showed that the experimental group statistically showed higher performance on understanding of chemical equilibrium concepts than the control group. In adition analysis of resuts a percentages showed that experimental group have lower percentage of misconceptions on chemical equilibrium than control group. Also analysis of results showed that both of the group have misconceptions in the areas related to (1) approach to equilibrium (2) characteristics of chemical equilibrium (3) changing equilibrium conditions and (4) adding a catalyst.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kavram yanılgısı, Kimyasal denge, Analoji, Misconception, Chemical equilibrium, Analogy
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Bilgin, İ. ve Geban, Ö. (2001). Benzeşim (analoji) yönetimi kullanarak lise 2. sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (372-377 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.